Anledningen till att jag inte ville skriva något sist besök var bland annat att driften till vagnsdelen inte fungerade tillfredsställande. Drivrullarna kuggade över och framkomligheten i terrängen med lass blev inte som jag hoppats och trott. Justering av avstånd mellan däcken plus 30% mer kraft på traktordelen gjorde susen och vi kom upp för den backe som maskinen nekade sist
Detta var något som de skulle justera så ville inte vara ute och skriva en recension om maskinen som inte stämde efter uppgradering därför mitt sena svar
Övriga delmoment såsom lastning, hjulning utmed väg, plats i hytten, kranens kapacitet osv hade jag ju redan testat sist och allt utföll väl och levde upp till mina förväntnigar.
Nu återstår att komma till ett beslut vilket inte är lätt då det är så mycket pengar att det inte går att försvara ekonomiskt, och jag vet vad ni kommer säga. Pengar är inte allt och man får lägga en del på nöjeskontot men jag är en försiktig general av naturen
Inte gjorde det lättare att Åke hade en nyhet som kommer ut på marknaden i mitten av mars som jag blev mycket sugen på
Jag har ju ett fungerande ekipage för det jag håller på med Valmet 205 och FMV huggarvagn men det som talar för investering är att jag kan inte räkna med att 28 år gamla grejor skall hålla mitt liv ut. Då kanske det är bättre att göra som farsan gjorde och ta köpet lite tidigare och förhoppningsvis ha maskin min karriär ut. Han köpte ju det jag kör med och han har ju onekligen haft maskin hela sitt skogsliv
Lite bilder från förra gången:
Återkommer när jag landat lite i det här och önskar era goda råd
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto