Nisse Husberg skrev:Ekhagas trädfällning skrev:
Det tråkiga (kan vara bra också) med krokar, brytjärn osv är att när man väl har köpt en så har man ju den resten av livet. Hittills har jag inte mött någon som slitit ut sin krok eller brytjärn. Har man då köpt en bra så har man ju glädje av den men är den dålig får man lida av den restan av livet... kom just på att man kan ju köpa en ny....
Martin
Nä, men jag lyckas tappa både krok och brytjärn varje vinter. Under yviga granar lyckas alltid nån kvist lyfta kroken ur hölstret (fast mest använder jag sax - samma med den)
valtra a75 skrev:Tycker att krokar och saxar ska vara målade med en riktigt blå färg. Blått är väl den färg som skär sig mest med färger i naturen
JensSkoog skrev:valtra a75 skrev:Tycker att krokar och saxar ska vara målade med en riktigt blå färg. Blått är väl den färg som skär sig mest med färger i naturen
Det är en god ide - blått hellre än HVA/J.rd/Stihl sina färger som inte syns så bra som man skulle tro . Undantaget är ju om man är färgblind och inte skiljer mellan blått, grönt och rött. Min svärfar var det och han fick titta noga efter när den blåa traktorn sto i gröna ängen
Erre skrev:Nisse Husberg skrev:Ekhagas trädfällning skrev:
Det tråkiga (kan vara bra också) med krokar, brytjärn osv är att när man väl har köpt en så har man ju den resten av livet. Hittills har jag inte mött någon som slitit ut sin krok eller brytjärn. Har man då köpt en bra så har man ju glädje av den men är den dålig får man lida av den restan av livet... kom just på att man kan ju köpa en ny....
Martin
Nä, men jag lyckas tappa både krok och brytjärn varje vinter. Under yviga granar lyckas alltid nån kvist lyfta kroken ur hölstret (fast mest använder jag sax - samma med den)
Har nu tappat två krokar på två år. 😡
Men jag hittar väl en snart. Den lär dyka upp i ngt däck på traktorn vad det lider.
Ferguson system skrev:Fungerer bare på helt rykende ferske dekk