sön 20 jan 2008, 14:33#16893Det tillverkades flera olika Myror Den första1976 Kallades Lunnar myran sedan på 80talet början byggdes Klippmyran.Kom även en som hette
Processormyran och stolpmyran.Dom vägde ca 2200kg
Lunnarmyran var minst den är på bilden i inslaget frå Fredrik. Den vägde ca 900 kg det finns ett reportage i
tidningen Skogen från 1juni 1983. Elmia katalogen.
Små skogsmaskiner och övriga maskiner
Mera Myra
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

mån 22 sep 2008, 16:44#35802
Hej! Har just köpt en gammal linje/stolpmyra som kommer användas till att skota lite vindfäll och gräva lite dräneringsdiken, just nu väntar dock lite reparationer. Tycker den verkar kanon då den både kan skota ett par träd samt gräva! Har inte hunnit pröva än dock =). Jag har en massa dokumentation (kopplingsscheman/smörjpunkter/reservdelsbeteckningar mm) till Stolpmyran / Linjemyran om nån skulle vilja ha kopierat.
Mvh Calle G
backman skrev:Det tillverkades flera olika Myror Den första1976 Kallades Lunnar myran sedan på 80talet början byggdes Klippmyran.Kom även en som hette
Processormyran och stolpmyran.Dom vägde ca 2200kg
Lunnarmyran var minst den är på bilden i inslaget frå Fredrik. Den vägde ca 900 kg det finns ett reportage i
tidningen Skogen från 1juni 1983. Elmia katalogen.
Hej! Har just köpt en gammal linje/stolpmyra som kommer användas till att skota lite vindfäll och gräva lite dräneringsdiken, just nu väntar dock lite reparationer. Tycker den verkar kanon då den både kan skota ett par träd samt gräva! Har inte hunnit pröva än dock =). Jag har en massa dokumentation (kopplingsscheman/smörjpunkter/reservdelsbeteckningar mm) till Stolpmyran / Linjemyran om nån skulle vilja ha kopierat.
Mvh Calle G
ons 07 sep 2016, 16:08#406500Han har inte besökt skogsforum sen Nov2011 men vi gör ett försök @LADBOL
Det som inte kan lagas med silvertejp är inte värt att lagas
lör 21 okt 2017, 12:19#477690Hej! Hittade detta nu lite sent.
Dokumentation finns kvar men lite svårt att kopiera upp och få det til dator. Förövrigt ska myran avyttras nu om nån är intresserad. Den funkar men behöver vård. Mest stått sen inköp, är min fars. Grip, skopa finns, kjedje försedda däck.
Dokumentation finns kvar men lite svårt att kopiera upp och få det til dator. Förövrigt ska myran avyttras nu om nån är intresserad. Den funkar men behöver vård. Mest stått sen inköp, är min fars. Grip, skopa finns, kjedje försedda däck. lör 21 okt 2017, 18:44#477732Om köpet blir av vore det nog bra om nye ägaren försöker få in dokumentationen här i digital form, det finns nog fler som vill ta del av den.
ons 07 feb 2018, 16:45#496723Önskar köpa Skogsmyra! Kom med förslag!
ons 16 maj 2018, 13:16#512169Är i funderingarna att sälja en av mina klippmyror, finns intresse?
ons 16 maj 2018, 13:39#512173
Ja kanske det.
Hur är skicket? Vilken utrustning har den? Finns det några bilder?
Vad har du tänkt för pris?
Flatheadstore skrev:Är i funderingarna att sälja en av mina klippmyror, finns intresse?
Ja kanske det.
Hur är skicket? Vilken utrustning har den? Finns det några bilder?
Vad har du tänkt för pris?
Förargelsen över dålig kvalité varar längre än glädjen över ett lågt pris
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).