Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Mera Myra

15 inlägg 12013 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Mera Myra

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#16893 Det tillverkades flera olika Myror Den första1976 Kallades Lunnar myran sedan på 80talet början byggdes Klippmyran.Kom även en som hette
Processormyran och stolpmyran.Dom vägde ca 2200kg
Lunnarmyran var minst den är på bilden i inslaget frå Fredrik. Den vägde ca 900 kg det finns ett reportage i
tidningen Skogen från 1juni 1983. Elmia katalogen.



   TS
Avatar Fallback

Re: Mera Myra

LADBOL  
#35802
backman skrev:Det tillverkades flera olika Myror Den första1976 Kallades Lunnar myran sedan på 80talet början byggdes Klippmyran.Kom även en som hette
Processormyran och stolpmyran.Dom vägde ca 2200kg
Lunnarmyran var minst den är på bilden i inslaget frå Fredrik. Den vägde ca 900 kg det finns ett reportage i
tidningen Skogen från 1juni 1983. Elmia katalogen.


Hej! Har just köpt en gammal linje/stolpmyra som kommer användas till att skota lite vindfäll och gräva lite dräneringsdiken, just nu väntar dock lite reparationer. Tycker den verkar kanon då den både kan skota ett par träd samt gräva! Har inte hunnit pröva än dock =). Jag har en massa dokumentation (kopplingsscheman/smörjpunkter/reservdelsbeteckningar mm) till Stolpmyran / Linjemyran om nån skulle vilja ha kopierat.
Mvh Calle G :)

Avatar Fallback

Re: Mera Myra

Flatheadstore  
#406462 Har du kvar dokumentationen?

Användarvisningsbild

Re: Mera Myra

halvproffs  
#406500 Han har inte besökt skogsforum sen Nov2011 men vi gör ett försök @LADBOL

Avatar Fallback

Re: Mera Myra

Flatheadstore  
#406501 Maila mig?

Avatar Fallback

Re: Mera Myra

LADBOL  
#477690 Hej! Hittade detta nu lite sent. :-b Dokumentation finns kvar men lite svårt att kopiera upp och få det til dator. Förövrigt ska myran avyttras nu om nån är intresserad. Den funkar men behöver vård. Mest stått sen inköp, är min fars. Grip, skopa finns, kjedje försedda däck.

Avatar Fallback

Re: Mera Myra

Flatheadstore  
#477703 Intresserad av bägge delar!
Ring gärna på 0703756978

Avatar Fallback

Re: Mera Myra

Tosca  
#477732 Om köpet blir av vore det nog bra om nye ägaren försöker få in dokumentationen här i digital form, det finns nog fler som vill ta del av den.

Avatar Fallback

Re: Mera Myra

Froberg  
#477754 Är intresserad av myran.
0708908264

Avatar Fallback

Re: Mera Myra

LADBOL  
#479199 Flatheadstone han före. Skulle det mot alla odds inte bli av kontaktar jag dig Froberg.

Avatar Fallback

Re: Mera Myra

Flatheadstore  
#496723 Önskar köpa Skogsmyra! Kom med förslag!

Avatar Fallback

Re: Mera Myra

Flatheadstore  
#512169 Är i funderingarna att sälja en av mina klippmyror, finns intresse?

Avatar Fallback

Re: Mera Myra

hfab  
#512173
Flatheadstore skrev:Är i funderingarna att sälja en av mina klippmyror, finns intresse?

Ja kanske det.
Hur är skicket? Vilken utrustning har den? Finns det några bilder?
Vad har du tänkt för pris?

Avatar Fallback

Re: Mera Myra

Hema  
#512177 Är också intresserad. Alternativt lunningsbanken eller hela bakvagnen

Avatar Fallback

Re: Mera Myra

forest.  
#716061
Hema skrev:Är också intresserad. Alternativt lunningsbanken eller hela bakvagnen

Finns det någon som har Myran och filmer på den?

Någon till salu?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).