fre 27 nov 2015, 17:44#353782
Nu känner jag mig ganska träffad. Dock hävdar jag att skägget var före hipsters och jag var även före med att mangla hemvävda linnelakan.
Jag har ju långt till mina föräldrars gård så det blir inte så ofta jag är där och så bor jag i en stad. Därför brukar jag som jag benämner det "tvångsarbeta" hos en kompis föräldrar som bor närmare med uthusröjning, jordbruk, skogsbruk och maskinreparationer och bor i en stad. Jag har nog lagt över en veckas semester / komptid + helgtid där. Har även märkt att vi börjar bli flera som åker med så kör på!
Dock som stadsbo så uppskattar jag tystnaden och mörkret när man kommer ut på landet, samt även god mat och fika så glöm inte bort detta då det är minst lika viktigt. Alltid finnas tid för fika
Kanske i kombination med djur så tror jag även man lockar kvinnor mer, kan ju vara lättare att få dit folk i par.
Sen hävdar ju jag att roliga maskiner är ett måste dock är väl hipster kulturen mer inriktade på det ursprungliga så kanske slå dig ihop med Seb och skota med häst?
Så jag tror det finns intresse. Borde egentligen inte vara alltför stora initialkostander mer än försäkring. Boende kanske går att lösa kombination med gårdsarbete / spa annars är blir ju det en investering. Underhåll och så beror ju på inkomsten.
Glöm inte bort att de får ta med sig lite huggen ved hem till sina vänner i stan och ha i spisen i lägenheten eller när de ska grilla och gå mot ursprunget...
Men nu ska jag beställa rutiga skjortor
Allt ovan är skrivet med reservation för eventuella tyckfel.
Ibland måste man tänka utanför boxern...