lör 03 okt 2015, 09:20#344558
Detta är mycket intresanta siffror ,elkonsumtionen i sverige är 140TWh.Det inebär att vi kan ta ut den ur skogen 3 gånger om .dessutom tror jag INTE siffran 400TWh är överkant ,ser på mina egna marker finns mycket jag skulle kunna göra för att öka tillväxsten.EU bidrag på värdelösa marker bara för att jag ska få bidraget,vore bättre det växste energi på marken .
Nått som är vanligt på många marker i dag är att det håller på att försumpas på grund av miljönissar,
skogsägare vågar inte gräva sina diken längre .Mycket av den skog som averkas i dag är på grund av
att det fanns bidrag på 1930 talet för att dika skogsmark.Om nissarna får fortsätta styra lägger dom snart all skogsmark under vatten.Dax att skogsvårsstyrelsen tar tag i dessa frågor.Om man läser föreskrifter för dikning i dag blir man mörkrädd ,man får inte avvattna ett område,varför i H...te ska man då gräva om man inte får avvattna.Trodde det var det som var vitsen med ett dike att det rinner ut vatten i det.
Finns mycket att fundera på i denna fråga ,en är att vi inporterar soper till Sverige ,i ställer för att använda den enrgin vi har .