ons 16 sep 2015, 20:31#342386
En annorlunda jakt.
Efter en dag på jobbet som bara kan liknas vid kaos så var jag sugen på en timmes batteriladdning på en stubbe eller i ett torn ikväll. Sitta tyst å stilla å bara existera lite.
Bra vindar för 3 olika pass. Hmm, letade runt lite i barnens spellådor. Hittade en tärning, frun undrade lite vad jag höll på med. Jo, 1-2 passet i grusgropen. 3-4 passet i granet. 5-6 passet vid masten sa jag å log. Slog en 6'a. Ok, då var det klart.
Smög mig upp i regnet mot tornet. Är ca 200 m att gå. När jag precis skymtar tornet så hör jag det klassiska du dump du dump. Jaha, rådjur som hoppar iväg.
.
Men, men. Stannar några min å låter lugnet lägga sig igen. Smyger sakta vidare mot tornet. Halvvägs upp på stegen ser jag ett rådjur på 80m som tittar lite åt alla håll. Lite oroligt. Väntar å väntar, ett steg då och då tar mig upp i tornet tillslut. Väl uppe ser jag att det är en get med ett kid. Tittar lite på kidet i siktet. Aaa, va fan. Nej det får vara. Känns lite fel att ta ett kid nu. Även om dom är lovliga.
Plus att det var högt med gräs å ormbunkar.
Men vips ställde sig en bock upp i gräset 5m vid sidan om dom andra.
Då släppte spärren i skallen!!!
Ett tärningsslag bringade mig jaktlycka å en bock otur.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort,
Välkommen! Skapa konto
Var håller allt hus folk?