Äldre skogsmaskiner (nostalgi)

Skogens Veteraner, Dalskog

86 inlägg 63692 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Skogens Veteraner, Dalskog

Vardon  
#341928 Ja kul att de körde med maskinerna och att det efter ett tag stod nån maskin här och där som såg ut att fått lite haveri... Jag kan förstå men inte acceptera att man inte fick klättra runt i alla maskiner, efter en bra dag maskindag ska man ha hydraul, diesel och motorolja på kläderna.

Även kul att få se gengasvolvon som tidigare ägdes av en god bekant som jag ofta träffade på som nog borde varit president i staten Järbo....

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Skogens Veteraner, Dalskog

sundelius  
#341933 Jonas, min kompis som körde Blondinen på visningsområdet var också god vän med han som hade gengasvolvon. Var överens med dig om hans status :smile:

Avatar Fallback

Re: Skogens Veteraner, Dalskog

jelu777  
#341951 här är lite bilder. inte mina......

Användarvisningsbild

Re: Skogens Veteraner, Dalskog

sundelius  
#341954 Bra där Jelu :smile:

Användarvisningsbild

Re: Skogens Veteraner, Dalskog

totte  
#341962 Massor av fint gammalt järn. Tack för bilderna!

Avatar Fallback

Re: Skogens Veteraner, Dalskog

Power Major  
#341980 Nu blir jag AVUNDSJUK på er som hade möjlighet att åka dit. Själv var jag tvungen att få huset färdigmålat innan regnet, kvällarna har blivit så korta nu så tidsplanen höll inte.
Hörde att en granne (K-G.L) var där med någon av sina maskiner.
Tack för att vi kan ta del av bilderna. Hoppas på fler.

Användarvisningsbild

Re: Skogens Veteraner, Dalskog

JensSkoog  
#341984 Sker det varje år, det här träffet? Om så, vet jag att det skulle bli ett önskmål för gubblov nästa år :grin:
Stor tack till alla som gett rapport och delat bilder ^:)^

Användarvisningsbild

Re: Skogens Veteraner, Dalskog

Fredrik Reuter  
#341986 Hej,
Ja, jag visste i princip vad jag skulle missa om jag inte kunde åka. Förbannar huset likt Power Major, men det är ju saker som måste göras.

En cool miniskotare på en av bilderna ovan, står Valmet på huven men det kanske är dekaltrim, den hade jag gärna velat ha mer information om.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogens Veteraner, Dalskog

Vardon  
#342002 Jag tror miniskotaren var en valmet men kan inte svära på det. Det var lite synd att de inte hade fler skyltar på maskinerna vad det var och årsmodell. Det var visserligen en speaker vid paraderna men att försöka höra något när en SM 868 mullrar förbi eller en kockums åker därifrån var inte det lättaste.

Användarvisningsbild

Re: Skogens Veteraner, Dalskog

sundelius  
#342008 Jens planen är att ha det vartannat år tror jag

Avatar Fallback

Re: Skogens Veteraner, Dalskog

öronbak  
#342017 Hello.
Det var värt att åka husbil från Finspång till källhult och titta på gamla veteraner och byta några ord med folket som var där helt underbart.
Jag titta mycket på den gamla mini brunetten 578 f i en sådan har man tillbringa c:a 15000 timmar med den korta kran 4515, Man har känslan kvar i kroppen när man såg killen körde i skotningsrundan och lastade och körde ut till upplaget så minnen finns :sad: :mrgreen: .

Man får tacka för den underbara dag.

Användarvisningsbild

Re: Skogens Veteraner, Dalskog

JensSkoog  
#342031
sundelius skrev:Jens planen är att ha det vartannat år tror jag

Då får jag finna något annat till års, så jag kan ta en sväng till Åsensbruk och ta en aquavit med dig - eller är buteljen tom :lol:

Användarvisningsbild

Re: Skogens Veteraner, Dalskog

JÅ Jansson  
#342034 SKOGENS VETERANER idag pustar vi ut efter gårdagen och många månaders planering
Vi tackar alla maskinförare utställare sponsorer och publik för lyckad dag
Vi tar paus ett år för att ladda om och leta upp fler maskiner

Användarvisningsbild

Re: Skogens Veteraner, Dalskog

sundelius  
#342044
JensSkoog skrev:
sundelius skrev:Jens planen är att ha det vartannat år tror jag

Då får jag finna något annat till års, så jag kan ta en sväng till Åsensbruk och ta en aquavit med dig - eller är buteljen tom :lol:


Tar den slut inhandlar jag en ny, det ska alltid finnas en flaska som står och väntar på dig :!: :smile:

Användarvisningsbild

Re: Skogens Veteraner, Dalskog

sundelius  
#342045
JÅ Jansson skrev:SKOGENS VETERANER idag pustar vi ut efter gårdagen och många månaders planering
Vi tackar alla maskinförare utställare sponsorer och publik för lyckad dag
Vi tar paus ett år för att ladda om och leta upp fler maskiner


Jag måste bara säga att jag är MYCKET imponerad av det ni fick till i år. Bra jobbat :-BD
Ser fram mot nästa tillfälle

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).