/Niklas
Fredrik Reuter skrev:Stegmaster: Jag tror inte fps är det främsta problemen med hackiga panoreringar. Hade du kunnat redigera i 50fps tror jag inte du märkt någon skillnad. Det är främst dagens codec:ar som inte är programmerade för dessa panoreringar där hela nilden rör sig. Höjd bitrate på videon gör dock sitt till. Jag kan filma i 200Mbit/s med min systemkamera och då blir det bättre. Pröva om du kan höja bitraten på kameran så kanske det blir något bättre. Tyvärr tror jag inte det kommer bli helt bra för som sagt, codec och komprimeringsstandard (oftast H.264) sätter stopp för det. GOP talet tror jag är den springande punkten i komprimeringen. GOP står för Group Of Pictures och anger hur många huvudbilder en viss sekvens ska innehålla. Få sådana så uppdateras enbart delar bilden inom en given tidsrymd. Panorerar man då hela bilden blir det inte bra. Intervjuar en person med statisk bakgrund så märks det inte...
Niking skrev:Laserkanon skjuter ner drönare http://www.dn.se/nyheter/varlden/nytt-f ... e-dronare/
/Niklas