Skogsmiljö och Trädlära

Klass 1 varning, hårda vindar Västsverige

26 inlägg 10071 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Klass 1 varning, hårda vindar Västsverige

Ängagärdet  
#332371 Small av en björk här när jag var ute med doggarna! Sket i brallan! :surp:

Användarvisningsbild

Re: Klass 1 varning, hårda vindar Västsverige

Erre  
#332372
Ängagärdet skrev:Small av en björk här när jag var ute med doggarna! Sket i brallan! :surp:

Den skitlukten blir svår att skylla på hunden. :mrgreen:

Tar i bra mellan varven här med.

Användarvisningsbild

Re: Klass 1 varning, hårda vindar Västsverige

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#332373 När jag körde hem från jobbet så hade det gått av två björkar hos en vedhandlare.

Tur i oturen så var det jämte vedbacken. Så det är nära till vedmaskinen. :wink:

Användarvisningsbild

Re: Klass 1 varning, hårda vindar Västsverige

JensSkoog  
#332384 Lugnt här i morse, men i kväll "blåser det hattar och hö", som dom säger här. Får göra en sväng i morron biti och inspisera i skogen.

Användarvisningsbild

Re: Klass 1 varning, hårda vindar Västsverige

SHR  
#332394 Var rädd att vi var "infällda" när vi skulle åka hem från jobbet i förrgår. Det var vi inte, men kaminen i kojan blåste ut så vi hade kallt i den dagen efter. [emoji51]
Blåste igår också men inte samma styrka i den vinden.

Avatar Fallback

Re: Klass 1 varning, hårda vindar Västsverige

Blivande snickare  
#332423 Har sugit i lite här åxå men inget allvarligare. Vindfällen som syns från vägarna kan räknas på 10 fingrar :)

Avatar Fallback

Re: Klass 1 varning, hårda vindar Västsverige

Walfridsson  
#332433 Nu blåser det rätt skapligt utan för Nyköping och solen lyser vilket humbug väder. [emoji13]

Avatar Fallback

Re: Klass 1 varning, hårda vindar Västsverige

bgl  
#332465 Fåglar verkar inte vara vana vid hård vind under häckningen. Blev på eftermiddagen åsyna vittne till en snöskata som byggt bo alltför långt upp i en svajig gran i en hyggeskant. Landningsförsöken blev bara elände, nästan makabert, försökte landa vid boet i medvind just när trädet gungade tillbaka. Fågeln gav inte upp, trots upprepade krascher mot det svajande trädet! Landningsförsöken i boet pågick så länge att jag åkte, fick aldrig veta om fågeln ens kom helskinnad ur trädkrockarna.

Avatar Fallback

Re: Klass 1 varning, hårda vindar Västsverige

Hema  
#332483 Blåser rätt skapligt nu, men träden verkar stå pall än sålänge. :)

Användarvisningsbild

Re: Klass 1 varning, hårda vindar Västsverige

T Landström  
#332490 Vi har fått 3 st vindfällor i ett ny gallrat område...

Avatar Fallback

Re: Klass 1 varning, hårda vindar Västsverige

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#332527 En sälg i trädgården har börjat luta. Det är bra, den ramlar nog in på grannens... :oops:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).