silva Illuminatio Mea
Skogsmiljö och Trädlära
Klass 1 varning, hårda vindar Västsverige
tis 02 jun 2015, 21:11#332371Small av en björk här när jag var ute med doggarna! Sket i brallan!
tis 02 jun 2015, 21:19#332372
Den skitlukten blir svår att skylla på hunden.
Tar i bra mellan varven här med.
Ängagärdet skrev:Small av en björk här när jag var ute med doggarna! Sket i brallan!
Den skitlukten blir svår att skylla på hunden.
Tar i bra mellan varven här med.
Förr var det nu å jävligare blev ännu värre.
ons 03 jun 2015, 04:19#332394Var rädd att vi var "infällda" när vi skulle åka hem från jobbet i förrgår. Det var vi inte, men kaminen i kojan blåste ut så vi hade kallt i den dagen efter. [emoji51]
Blåste igår också men inte samma styrka i den vinden.
Blåste igår också men inte samma styrka i den vinden.
Kasta inte bäver i trähus.
Re: Klass 1 varning, hårda vindar Västsverige
ons 03 jun 2015, 09:29#332423Har sugit i lite här åxå men inget allvarligare. Vindfällen som syns från vägarna kan räknas på 10 fingrar
Det är så skönt att inte göra någonting... och få vila ut efteråt!
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow
ons 03 jun 2015, 11:31#332433Nu blåser det rätt skapligt utan för Nyköping och solen lyser vilket humbug väder. [emoji13]
H8 med flerträd-11
ponsse gazelle-12
ponsse gazelle-12
ons 03 jun 2015, 15:43#332465Fåglar verkar inte vara vana vid hård vind under häckningen. Blev på eftermiddagen åsyna vittne till en snöskata som byggt bo alltför långt upp i en svajig gran i en hyggeskant. Landningsförsöken blev bara elände, nästan makabert, försökte landa vid boet i medvind just när trädet gungade tillbaka. Fågeln gav inte upp, trots upprepade krascher mot det svajande trädet! Landningsförsöken i boet pågick så länge att jag åkte, fick aldrig veta om fågeln ens kom helskinnad ur trädkrockarna.
ons 03 jun 2015, 18:38#332490Vi har fått 3 st vindfällor i ett ny gallrat område...

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).