Traktorn i skogen

New Holland i skogen

273 inlägg 166457 visningar 38 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

olli  
#255773 Köp en fläkt med "klämma" på Biltema, anslut till cgarettändaruttag och vips, problemet är fixat för en hundring eller så. Fungerar jättebra.

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

rikard_e  
#255774 har en sån fläkt i min ford 4000, har hållt den sommaren iaf

Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

339  
#255781 Ja det är kanske en enkel och väl så bra metod att skaffa en liten fläkt! Då får man lite cirkulation på luften där bak.

Användarvisningsbild

Re: New Holland i skogen

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#255804 Jo så är det i alla maskiner, man drar in snö på kläder och skor och när det tinar så fuktar
det rejält på rutorna, bäst är nog att lämna mesta fukten utanför hytten och sen ha mkt värme och fläkt på.

Användarvisningsbild

Re: New Holland i skogen

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#255806
Slurfi skrev:Jag har åxå en spak på andra sidan för plandämpningen men den kom inte med på bild.
Jag tycker det är bra när spakarna har olika form så man enkelt hittar igen dem vid drift.

Faktajustering, spaken som syns är för plandämpningen, den som inte syns
på andra sidan stolen är för vridning vid tex plöjning.

Användarvisningsbild

Re: New Holland i skogen

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#260642
Maj2013Fotstegb.jpg


En bild på nedre fotsteget igen, jag gjorde en ny hållare och hängde dit en
bit av ett bildäck, funkar bra.
När jag vill ha original fotsteg så lossar jag bara höjdjusteringsskruven och
byter, mkt enkelt och bra.

Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

Uffe  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#295500 Funderar på skogssteg till min tl 90 och funderar på hydraulslang som steg men din lösning slurfi ser ju stadigare ut. Är det tillräckligt stabilt? man vill ju inte bygga o så slutar det med att man kliver direkt upp på 2a steget. Har du moddat steget något sedan januari? Sista frågan hur lång är däcksbiten?

Användarvisningsbild

Re: New Holland i skogen

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#295553 Min lösning är faktiskt mkt bra, jag körde med skogssteget hela vintern trots att
den inte är lika bekväm som original plåtsteg.
Men nu i år ska jag byta till original så fort det lagt sig mer snö än att jag kommer att
åka till skogs, cirka 30cm gissar jag räcker innan jag säkert inte åker till skogs.
Den har fått vara likadan sen jag byggde den, den är nog stabil.
Jag mäter däcksbiten imon.

Användarvisningsbild

Re: New Holland i skogen

Seb macahan  
#295554 Hej. Passar.på o lägga upp lite bilder på min ombyggnation. Detta är inte hytten i tl90 el 5000 serien. Det skiljer nog rätt mycket. Men kan va kul o se ändå kanske. Fick modifiera rätt friskt för o få ihop det.

Användarvisningsbild

Re: New Holland i skogen

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#295606 Ser mkt trevligt ut, behövde du kapa nåt i golvet/bakstammen?

Användarvisningsbild

Re: New Holland i skogen

Seb macahan  
#295691 Inga direkta grovkapningar men fästpunkterna till styrboxen fick skäras bort och två montage öron till friskluftspaketet i bakstammen. Det största ingreppet var o flytta fram handbromsen 10cm med allt det drog med sig med flytt av spolarvätskebehållare o slangar mm samt o förlänga kablage till stolen och armstödet.

Användarvisningsbild

Re: New Holland i skogen

molnia  
#295705 Seb, jag som inte är bekant med NH ser inte vad du gjort för arbete; är det flytt av parkeringsbroms och utökat fotutrymme bak i hytten eller?

Användarvisningsbild

Re: New Holland i skogen

Seb macahan  
#295710 Nej det är inte så lätt o se. Jag har monterat in vändbar stol. För o lösa detta får man bygga om hela golvet med kanaler från ac o värmepanna, flytta styrboxen och kablage flytta handbroms och lite annat fix. Jag har ingen bild hur det såg ut innan jag började. Men resultatet blev riktigt bra med gott om plats även för lite längre personer. Det jag värderar mest är att man kan sitta kvar i stolen när man vänder runt utan o slå knut på sig själv. Nh6000 blir ganska rymlig som skogsombyggd och med supersteer framaxel blir den riktigt smidig i skogen.

Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

adsstal  
#327770 Hej,
Jag har precis skaffat mig en NH Tl80 99 års model och undrar om det går att få tag på vridplatta till stolen och i såfall vart man gör det. Undrar även om det finns att få tag på bakrutekil till den också. Tacksam för svar. :smile:

Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#327864 Ring Ölmstad smide, de är de största på skogsutrustning till Newholland.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).