sön 22 okt 2006, 00:01#3177
Jag vill inte vara någon "besserwisser" men mitt råd till dig är att du inte ska bränna en massa deg på alla dessa prylar till att börja med. Naturligtvis så finns det vissa saker som är nödvändiga. Skynda långsamt och bilda dig en egen uppfattning, bara för att det är en Husqvarnalogga på grejerna så är det inte alltid säkert att det är det bästa.
Om du har en bra skyddsutrustning och verktyg till sågen så kommer du långt, resten kan du köpa med tiden...
Jag såg att du hade tagit upp fällkilar på din lista. Jag skulle satsa på ett brytjärn/trampjärn av smidig modell istället, ett som du kan ha i bältet.
Fördelen är att du alltid har det nära till hands. Men jag ska väl tillägga att jag har aldrig använt fällkilar, tycker att det verkar lite bökigt. Min erfarenhet av brytjärn är att det funkar bra.
Vill bara tillägga att jag är ett "blåbär" men det är mina erfarenheter, det finns många på det här forumet som har mycket mer erfarenhet än jag.
För här finns det ju dom som "spettar" ner 20m3t/timme och det kan jag säga dig att jag aldrig har varit i närheten av...
Kör hårt...