Skogsvagn (Huggarvagnar)

Varma olja Mowi 400

54 inlägg 21010 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Varma olja Mowi 400

Førland  
#317328 Koplet du bort ventilen og kun kjørte olja i ring?hvis ikke kan likegodt feilen være i ventilen.hvis problemet oppstod med en gang ventilen ble byttet vil jeg tro det er den "nye" vetilen det er noe galt med,har du trykkvidereføring til ventilen som er til drift?en retur fra hver ventil må du ha.men pumpa kan jo plutselig havarere også.

FTG
Avatar Fallback

Re: Varma olja Mowi 400

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#317339 Aha, sliten pump ger med mycket värme, även veck på sugledningen till pumpen kan knöla till de

Avatar Fallback

Re: Varma olja Mowi 400

valtra a 72  
#317341 Visst kan pumpen haverera men den var väl ok innan du bytte ventilpaketet.Jag tror problemet sitter i seriekopplingen mellan ventilerna.Provkör ventilen separat med traktorns hydraulik så ser du om det blir skillnad.Hoppas att det löser sig. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Varma olja Mowi 400

valtra_pwr  
#317367 Har bestilt ny pumpe, så får vi se. Vil tro det er tilfeldigheter at det skjedde ved ventil bytte. Finner fort ut om det noe mer som gjør at olja blir varm. Kjørte olja gjennom ventilen. Den skal jo ikke generere varma så lenge kran ikke brukes.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Varma olja Mowi 400

valtra_pwr  
#317368 Bilde fra når ting fungerer:)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Varma olja Mowi 400

valtra_pwr  
#318131 Da er ny pumpe montert og problemet med varm olje er borte:-) det enkle er ofte det beste :geek:

   TS
Avatar Fallback

Re: Varma olja Mowi 400

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#318133 Konstigt bara att den gamla blev dålig i samband med ventilbytet....
Tittat i tanken nångång, kan va gammal skit i botten på den

Användarvisningsbild

Re: Varma olja Mowi 400

valtra_pwr  
#318134 Kunne være tilfeldigheter da bare. Burde kanskje ha rensat tanke å.

   TS
Avatar Fallback

Re: Varma olja Mowi 400

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#318140 När jag köpt pumpar har de legat med en rekommendationen om att rengöra tank o byta filter o ny olja för säkerhetsskull

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).