Läs artikeln här
http://mobil.svd.se/opinion/sverige-for ... vd-4282381
Admin@skogsforum skrev:Ursäkta trådkapningsvarning: är du värmlänning Anersimyra?
anersimyra skrev:jo..utanför Hagfors fanns en Anders som bodde vid en plats som heter myren ( myra ) en släkting från Hagfors brukade kalla mig Anersimyra som blivit mitt nick på olika forum..Admin@skogsforum skrev:Ursäkta trådkapningsvarning: är du värmlänning Anersimyra?
tallen100 skrev:anersimyra skrev:jo..utanför Hagfors fanns en Anders som bodde vid en plats som heter myren ( myra ) en släkting från Hagfors brukade kalla mig Anersimyra som blivit mitt nick på olika forum..Admin@skogsforum skrev:Ursäkta trådkapningsvarning: är du värmlänning Anersimyra?
Är det åt Munkfors hållet?
I USA och Kanada har man sedan länge infört ett system som ger skogsägaren betalt för andra ekologiska tjänster än produktion av barrträdsvirke. Stora summor utbetalas för skydd av äldre skog och för skogsbruk som bevarar biologisk mångfald och som innebär inlagring av kol så att klimatförändringar motverkas.
Ett liknade system bör införas även i Sverige. Tidigare kunde skogsägare få vissa bidrag för olika skogsbruksåtgärder men som då handlade om hård exploatering av naturen, till exempel avverkning av glesa naturskogar. Det systemet kunde kanske stå som mall för ett nytt system, men nu för betalning av skogsskötsel som ger flera olika ekologiska tjänster.