Motorsåg och handhållet

Service importsåg/Sv-såld såg

28 inlägg 9160 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Service importsåg/Sv-såld såg

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#311607
Erre skrev:Visst är det så.
Är likadant i dom flesta branscher.
Vore intressant att se finnvedens lastvagnar neka ett garanti jobb på en Volvo lastbil med hänvisning till att den inte är köpt här.
Den verkstaden skulle snart få slå igen.

Likaså får de slå igen om det visar sig att de inte uppfyller sina åtaganden inför försäljning.
Tror inte det säljs nån lastbil som inte får leverans service....

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Service importsåg/Sv-såld såg

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#311611 Klart ni inte ska hålla en handlare i närheten under armarna, det är ju inte rätt.
Han ska då heller inte så i givakt o vänta på er med mössan i näven när ni får problem o vill ha hjälp, det är ju heller inte rätt om han inte fåt se till att det var rätt från första start.
Rätt ska vara rätt.

Avatar Fallback

Re: Service importsåg/Sv-såld såg

jannee  
#311613 Förklara för mig hur maskinklippet i Mörrum kan sälja en såg 15 till 1600 kr billigare än den lokala återförsäljaren. Vem räknar och hur när du kan köpa en 550 billigare i Mörrum än du gjorde med den s.k driven + också lämna in en fungerande motorsåg till den lokala återförsäljaren.

Användarvisningsbild

Re: Service importsåg/Sv-såld såg

Erre  
#311614
Mange skrev:
Erre skrev:Visst är det så.
Är likadant i dom flesta branscher.
Vore intressant att se finnvedens lastvagnar neka ett garanti jobb på en Volvo lastbil med hänvisning till att den inte är köpt här.
Den verkstaden skulle snart få slå igen.

Likaså får de slå igen om det visar sig att de inte uppfyller sina åtaganden inför försäljning.
Tror inte det säljs nån lastbil som inte får leverans service....


Helt rätt Mange.
Oavsett var du nyköper en såg så ska den vara leverans servad. Helt klart.
Men ingen åf för märket ska neka garanti jobb pga av att inköps stället var ett annat.

Användarvisningsbild

Re: Service importsåg/Sv-såld såg

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#311616 Deras inköpspris bestämmer säkerligen vad de kan sälja den för. De behöver ju ha avanser precis som din ÅTF du har i närheten, i synnerhet eftersom de inte har reperationer och annan försäljning runtikring. Så deras inköpspris är nog bra mycket lägre än vad du ger.

Vet inte var de får sina såg ifrån men eftersom de säljer såg som inte marknadsförs av Husqvarna Sverige gissar jag att inte alla kommer därifrån.
Och om de ska sälja såg efter Husqvarnas riktlinjer ska de såg du köpt vara leverans servade, uppdaterade, körda sedan skickas till dig.

Fattar inte riktigt hur ni får ihop det. Jag förstår att ni ser priset är lägre, men begriper inte hur det kan vara ett bättre köp. Tycker det verkar vara kortsiktigt dumsnålt och lite godtroget tänkt.

Användarvisningsbild

Re: Service importsåg/Sv-såld såg

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#311618
Erre skrev:
Mange skrev:
Erre skrev:Visst är det så.
Är likadant i dom flesta branscher.
Vore intressant att se finnvedens lastvagnar neka ett garanti jobb på en Volvo lastbil med hänvisning till att den inte är köpt här.
Den verkstaden skulle snart få slå igen.

Likaså får de slå igen om det visar sig att de inte uppfyller sina åtaganden inför försäljning.
Tror inte det säljs nån lastbil som inte får leverans service....


Helt rätt Mange.
Oavsett var du nyköper en såg så ska den vara leverans servad. Helt klart.
Men ingen åf för märket ska neka garanti jobb pga av att inköps stället var ett annat.


Inte alla Säljare innom ett märke har rätt o göra garantijobb. Det är indelat i olika klasser.
Vissa får bara sälja o utföra vanlig service. De MÅSTE hänvisa till en som kan ta garantierna.

Användarvisningsbild

Re: Service importsåg/Sv-såld såg

loppan  
#311624 Kan det vara så att hva har ett högre inköpspris till de handlare som säljer få sågar och lägre till de som säljer många?
I sådana fall så gräver de sin egen grav.

Användarvisningsbild

Re: Service importsåg/Sv-såld såg

Erre  
#311627 Inte alla Säljare innom ett märke har rätt o göra garantijobb. Det är indelat i olika klasser.
Vissa får bara sälja o utföra vanlig service. De MÅSTE hänvisa till en som kan ta garantierna.[/quote]

Okej. Men om vi håller oss till dom som har rätt att göra garanti jobb då??
Vi skippar maskinklippet å övriga.
Jag köper en såg av åf efter konstens alla regler, lev servad och allt.
Jag köper den på en resa i någon del av landet. Att då inte vara välkommen med garanti jobb på närmaste ställe väl hemma med sågen låter helt galet.

Avatar Fallback

Re: Service importsåg/Sv-såld såg

Brumsten  
#311636 Det är nog slut nu med näthandeln här i landet, Husqvarna börjar med egna butiker, den första imorgon
i Järfälla/Barkarby.
Det kommer nog fler butiker var det lider.
Eller kanske är det ett skyltfönster för näthandeln, Stockholmare är ju smartare än lantisar,
skaffar kunskap i den nya Consept-storen, och beställer maskiner hos Maskinklippet!?.
Det bär utför med den föraktade fackhandeln, förlåt servande fackhandeln ska det vara, eller var.
Funderar själv på att bli tiggare utanför den nya Concept-storen. :lol:
Detta inlägg är att betrakta som ett skämt, i varje fall i nuläget.
Men det såg jävligt bra ut, jag var där.
Trevlig helg.

Avatar Fallback

Re: Service importsåg/Sv-såld såg

Brickan  
#311642
Mange skrev:Du kan inte känna och klämma eller få råd/tips, inte heller hämta grejer eller få hjälp. Då blir det för dig o skicka sågar hit o dit istället.
Nja, när man går till fina märkesaffären för att köpa slutar det oftare än man kan tro med att handlarn beställer och säger:-"kommer när jag samlat ihop till nästa leverans". Va fan… Fanns ingen att kolla på, dyrare och längre leveranstid och dessutom 4 ggr längre att åka. Nätköp hämtar man på ICA med en resa på mindre än halva sträckan med bil i stället för två reser in till stan. En för att låta handlarn fylla i beställningen och en för sedan att hämta. Dyr sekreterartjänst det. Lika bra att fylla i beställningen själv.

Användarvisningsbild

Re: Service importsåg/Sv-såld såg

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#311681 "Skulle det sen strula så finns det ju duktiga killar som kan serva såg på internet" fick jag höra för ett tag sen.
Det vill jag se!

Gör som ni vill. Vill ni inte ha handlare så skit i det, det är helt OK men då ska ni inte dit o tigga hjälp heller när ert fina köp skitigt sig.
9 av 10 trådar här med såg problem hade avhjälpts med en bra handlare.

Avatar Fallback

Re: Service importsåg/Sv-såld såg

Hema  
#311685 http://www.fastighetssverige.se/artikel/husqvarna-oppnar-konceptbutik-i-barkarby-16414 lite info om konceptbutiken.

Användarvisningsbild

Apropå service - Fast track för +50%

traktorz  
#311718 Mer om koncept-butiken och dess erbjudanden.

Jag kommer naturligtvis att kika in vid tillfälle, men gissar att det är mer grönyte-fokus än skogs-fokus, givet placeringen i den urbana miljön.

http://husqvarnaconceptstore.se/service/

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).