lör 03 jan 2015, 10:20#308801
Så härligt att se att denna snyfthistoria gick i baklås för media. Nu börjar folk bli förbannade på riktigt. Älskar när media skjuter sig själv i foten. Hoppas SVT visar denna kvinnas mening i nyheterna. Hörde en libanesiska kvinnan skälla ut dem, hon har så rätt! Där hjälper det inte om flyktingarna viftar med några papper. Tänk om fler av oss svenskar vågade vara så som kvinnan från Libanon.
Tyvärr skulle ju det inte fungera om vi svennar skulle göra som kvinnan i videon, vi skulle bli uthängda resten av livet som rasister och fascister, med risk att förlora jobb, vänner och till och med familj. Vi företagare och skattebetalare är ju redan "rasister" i vänsterns ögon.
För mig ser de ut som ett gäng nyss hemkomna skid resenärer i nya märkeskläder och med nya iPhone:s,.
830.jpg
Jag läste ett Facebook inlägg av en irakisk kvinnlig flykting igår, som hävdade att ryktet i Syrien och Irak är att i Sverige får man guld och gröna skogar och att Sverige viker sig för alla krav flyktingar stället. Just därför väljer dom Sverige att resa till och inte andra länder. Hon var mycket kritisk till migrationspoltiken i det Nya Sverige.
Som Rysslands utrikesminister sade:
En gång hade vi respekt för Sverige, deras tekniska framsteg och försvar, dessutom en bra relation. Numera skrattar vi åt landet och betraktar det som ett ingemansland.
Konstigt man kan lova lägenheter?
Där hör ni alla svenska ungdomar, som väntat på bostad i många år.
Dessa "flyktingar" har blivit lovade att få lägenhet inom tre (3) månader.
Rätt till lägenhet inom 3 månader??
Varför kan då inte min dotter få samma erbjudande.Nu får hon hyra en 2:a andra hands kontrakt för 9000 kr/mån. utan gratis I phone.
Allas lika värde säger dom och så delar man upp med vi och dom.
Det här skickar verkligen otäcka signaler. En spottloska rakt upp i ansiktet på alla ungdomar som tvingas bo kvar hos föräldrarna. Det finns tydligen ingen bostadsbrist. Åtminstone inte för invällarna.
När får vi se svenska ungdomar demonstrera mot orättvisorna.
Imorgon ska jag sitta kvar på stadsbussen till jag får en ny lägenhet och Iphone. Håller tummarna...
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort,
Välkommen! Skapa konto
Äganderätt är grunden till marknadsekonomi, människans personliga frihet, demokrati, yttrandefrihet och naturens mångfald, blomstring och god hushållning av naturresurserna. Äganderätt & ekonomi ska stärkas .
HUSKVARNA, VOLVO-BM