Traktorer och processorer

Fel på traktorn

53 inlägg 25709 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Fel på traktorn

Simon.M  
#307474 Hur gör man när man byter filtret fyller man det med bränsle innan man skruvar på ett nytt eller pumpar man så det blir fullt ??

   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Fel på traktorn

Erre  
#307476 Har du 100 % rent bränsle i ren dunk så fyll upp och montera. Du får ändå lufta men slipper pumpa så galet mycket.

Fanns det skit i filtret??

Avatar Fallback

Re: Fel på traktorn

Simon.M  
#307482 Har inte kunnat kolla det än är så satans kallt men köper ett nytt på måndag så kan man ju i vart fall utesluta det felet. Bara bluddrar o dör när den går tungt o behöver mycket bränsle men hoppar ju igång när jag pumpade så troligt vis nått fel med bränsletilförseln

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fel på traktorn

Erre  
#307491 Högst troligt.
Är det skit i filtret så försök blåsa bränsleledningen avigt med tryckluft. EFTER att du tagit bort tanklocket.
Sug ur allt i tanken och tanka i nytt bränsle, och köp ett filter till som du byter efter någon/ några tankar så borde det lösa sig.

Avatar Fallback

Re: Fel på traktorn

jannee  
#307499 Packningen i det filtret som tidigare satt löst är trasigt. Byt filter och smörj gummiringen innan du drar dit filtret -hårt men ENDAST med handkraft.

Avatar Fallback

Re: Fel på traktorn

Amatörhuggare 62  
#307516 Hade en Valmet 604 en gång, den stannade å stannade.bytte filter,matarpumpen, filterhållare. Inget hjälpte. Rev upp golvet, bytte sugrör i tanken, sedan. Gick den klockrent. Lödning röret, banjoskruven,orättvist,därför stanna den. Gick till tanken var halv,sedan sög den luft istället.

Avatar Fallback

Re: Fel på traktorn

Amatörhuggare 62  
#307565 [quote=, banjoskruven,orättvist,därför stanna den. Gick till tanken var halv,sedan sög den luft istället.[/quote]

Banjoskruven otätt skall det ju vara, Smartphonen skriver fel ibland

Avatar Fallback

Re: Fel på traktorn

tallen100  
#307578
Amatörhuggare 62 skrev:]

Smartphonen skriver fel ibland


Det gör min dator också :wink:

Avatar Fallback

Re: Fel på traktorn

Simon.M  
#307600 Fick ut ett lass timmer idag med gammla Bettan :) kanske var det luft i systemet men blir ett nytt filter imorgon..

   TS
Avatar Fallback

Re: Fel på traktorn

valtra82  
#307616 Hej,
Jag har haft liknande problem på en Valmet 465, jag fick byta slangen som går från tanken till pumpen.
Det är tydligen ett vanligt fel eftersom det är ståltråd runt slangen och med tiden nöter det hål på slangen.

Avatar Fallback

Re: Fel på traktorn

Simon.M  
#307618 Jasså den drog tjuvluft där då?? Har inga läckage vad jag kan se på bukplåten den är torr o fin. Är ju skit det ska krångla när det äntligen blivit tjäle men har jag tur så går det bra nu framöver :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fel på traktorn

hlb  
#307657 Har haft problemet på 405,465.565. Efter byte av sugledningen till hydraulslang uppstår problemen inte mer.

Användarvisningsbild

Re: Fel på traktorn

machonisti  
#307678
Simon.M skrev:Jasså den drog tjuvluft där då?? Har inga läckage vad jag kan se på bukplåten den är torr o fin. Är ju skit det ska krångla när det äntligen blivit tjäle men har jag tur så går det bra nu framöver :)

Kan hålla tätt och ändå tjuva luft när pumpen suger.

Avatar Fallback

Re: Fel på traktorn

Simon.M  
#307797 Vilken skruv ska man släppa när man luftar??

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fel på traktorn

Erre  
#307816 Har du inte en liten mutterskalle framför banjon där Uppe? svårt att se på bilden.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).