lör 27 dec 2014, 07:58#307341Funderade på att bygga ihop något enkelt till gripen och dra av vägen med, någon som
gjort det? och har tips på nått enkelt.
Brukar ta en virkesbro men dom håller inte så bra(A-grip).
Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)
Snygga till väg/avlägg?
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

lör 27 dec 2014, 09:31#307348Har sett en film där man tagit en ca 30x30 cm och 2,5 meter lång h-balk och sen svetsat på en bygel för gripen. Sen har man tagit ett gammalt slirskydd som man satt fast "under" balken. Sen är det bara att ta tag i bygeln med gripen och vika omkull balken så skrapar man och ruggar upp ytan samtidigt.
lör 27 dec 2014, 15:40#307401Den där med slirskydd hängandes ska jag nog ta å bygga mig en, nu få man gå med en kratta, haha
Brukshyllan:
535 FBx | 550 XPG | 562 XPG |
MF 675 + Källefall skogsvagn
Samlarhyllan:
Stihl 012 AV
535 FBx | 550 XPG | 562 XPG |
MF 675 + Källefall skogsvagn
Samlarhyllan:
Stihl 012 AV
lör 27 dec 2014, 16:02#307410H balk har jag ju funderat på men det där med slirskydd låter som en bra ide.
Schaktblad är bra men kanske inte i 1a å 2a gallring.
Blir inte så sönderkört med en mindre maskin det är mest för att få bort lera å annan skit man drar med sig ut.
Schaktblad är bra men kanske inte i 1a å 2a gallring.
Blir inte så sönderkört med en mindre maskin det är mest för att få bort lera å annan skit man drar med sig ut.
TS
lör 27 dec 2014, 16:40#307416
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
lör 14 jan 2017, 19:26#430374 så här har jag gjort funkar rätt så bra skulle vart lite tyngre.
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Skapa konto
tis 17 jan 2017, 13:03#431134Nån som provat dra ett däck?
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Tack för att någon visar att tankarna finns
. Jag har aldrig sett det utan fått städa och återställa själv efter maskinerna
.