fre 26 dec 2014, 21:10#307295Verkar vara nått galet med min traktor den verkar få förlite diesel ska det komma diesel när man hand pumpar o lossar på rören till spridarna ?? Är en Valmet 565
Traktorer och processorer
Fel på traktorn
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

fre 26 dec 2014, 21:29#307297Lossa luftningen på filtret och kolla så du kan handpumpa fram diesel där.
Inget där, kass förpump eller täppt system.
Får du fram bränsle där, lufta dig fram till rätta insprutspumpen.
Lossa spridare rören och kör några varv på starten till du får bränsle ur alla rören.
Inget där, kass förpump eller täppt system.
Får du fram bränsle där, lufta dig fram till rätta insprutspumpen.
Lossa spridare rören och kör några varv på starten till du får bränsle ur alla rören.
Förr var det nu å jävligare blev ännu värre.
fre 26 dec 2014, 21:43#307302Kom diesel ur rören när jag körde på staren undrade om det skulle komma när man hand pumpade där med blev en stråle på 10 cm ca. har aldrig luftat traktorn innan så någon luftning vid filtret viste jag inte om men kom fram diesel när jag lossade filtret o pumpade
TS
fre 26 dec 2014, 22:00#307307Ok kan ju hoppas den blev luftad när jag lossade rören o körde på starten då. Kan ju vara något annat fel med höll knapt på att ta mig från skogen ikväll fick hoppa ut o pumpa som en idiot sen kunde man köra en stund o sen samma visa igen
TS
fre 26 dec 2014, 22:28#307320
Nu har jag glömt vilket bilfabrikat(Mazda ?) som avråder, rent av "förbjuder" sina kunder att använda OKQ8:s RME-diesel.
Du får spetsa det du har i tanken med fotogen!
OKQ8 har lovat att ta bort eländet från sina stationer och komma med en lägre inblandning av RME.
Tillägg: Nej det är KIA som klagar på OKQ8:s BIO-Diesel
Simon.M skrev:Rme diesel?? Tankar på q8 o Volvo
Nu har jag glömt vilket bilfabrikat(Mazda ?) som avråder, rent av "förbjuder" sina kunder att använda OKQ8:s RME-diesel.
Du får spetsa det du har i tanken med fotogen!
OKQ8 har lovat att ta bort eländet från sina stationer och komma med en lägre inblandning av RME.
Tillägg: Nej det är KIA som klagar på OKQ8:s BIO-Diesel
lör 27 dec 2014, 00:13#307329http://www.kia.com/se/content_attaga/branslefilter/
Det är Kia som inte tycker om OKQ8. På länken står det lite om det.
Jag skulle nog gå vidare på att söka gegga i ledningarna. Var med och rensade ur en BM Boxer som hade körts på ganska många procent (upp emot 100) med rapsolja och det var inga vackra syner. Var som löv i tanken. Har du gegga så rensa tanken noga, byt filter och försök spola ur ledningar.
Isproppar kan det vara, fotogen hjälper men lär återkomma om du slutar med det.
Det är Kia som inte tycker om OKQ8. På länken står det lite om det.
Jag skulle nog gå vidare på att söka gegga i ledningarna. Var med och rensade ur en BM Boxer som hade körts på ganska många procent (upp emot 100) med rapsolja och det var inga vackra syner. Var som löv i tanken. Har du gegga så rensa tanken noga, byt filter och försök spola ur ledningar.
Isproppar kan det vara, fotogen hjälper men lär återkomma om du slutar med det.
Allt ovan är skrivet med reservation för eventuella tyckfel.
Ibland måste man tänka utanför boxern...
Ibland måste man tänka utanför boxern...

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).