gnisten83 skrev:Då måste jag hetsa lite med ett par bilder med Ergo Digistick på armstöden
Vad finns det för fördelar med ditt stolsfäste annat än att man kan svänga det så man slipper enklare ut genom dörren? Och hur har du gjort det?
gnisten83 skrev:Då måste jag hetsa lite med ett par bilder med Ergo Digistick på armstöden
Åke Nilsson skrev:Valmet 6000 serien värdelös traktor om du ska använda lastare enl valtrasäljare !!
Hörde en i grannbyn som bytt in till A93 och skulle aldrig byta tillbaks.
OlaE skrev:Är det kanske för att på 6000-serien ligger motorn framför framaxeln? Man har fel viktfördelning för lastare?
stegmaster skrev:[...]
Skrev vel hydraulisk avvatring av ena dragstången, dette er ekstra, men inte direkt ovanligt.
Mycket smidig för min del för at kunne snedställa shacktbladet hydraulisk, för att få rett lutning på vägen.
[...]
OlaE skrev:Är det kanske för att på 6000-serien ligger motorn framför framaxeln? Man har fel viktfördelning för lastare?
Åke Nilsson skrev:Valtra A 83,93 är en fin traktor med slät undersida.
Viktigast av allt i skogen.
Sidopanelen på vänster sida plockas bort då får du nästan 1 dm till när du svänger runt.
Valmet 6000 serien värdelös traktor om du ska använda lastare enl valtrasäljare !!
Hörde en i grannbyn som bytt in till A93 och skulle aldrig byta tillbaks.
Du får en ny A 93 med ac, q 46 lastare för 433 000 + moms.
Bra sikt med lastare.
Enda minus jag kan se är saknaden av snabbväxel men övervägs av knappkoppling och våt fram&back vid ratt.
Aqualize skrev:stegmaster skrev:[...]
Skrev vel hydraulisk avvatring av ena dragstången, dette er ekstra, men inte direkt ovanligt.
Mycket smidig för min del för at kunne snedställa shacktbladet hydraulisk, för att få rett lutning på vägen.
[...]
Nu får vi sätta lite svenska ord på det här! Slog upp avvatring på google translate så jag vet vad som menas (och syns på bilden), bara det att jag tänker på något med vatten när jag läser ordet!
"Hydraulisk höger lyftlänk" tror jag det ordagrant står i tillbehörslistan (utan att kolla).