lfq skrev:Kan inte låta bli att lägga upp en bild på ett par skogshandskar som jag vann på en av mina första skidtävlingar på 60-talet. Har sparat dem men de har av förståeliga skäl aldrig kommit till användning.
svampbob skrev:Är det någon som håller med mig om att det har blivit väldigt mycket bättre arbetshandskar dom senaste 5-10 åren. Smidigare och hållbarare.
Brickan skrev:Smidigare, men inte hållbarare.svampbob skrev:Är det någon som håller med mig om att det har blivit väldigt mycket bättre arbetshandskar dom senaste 5-10 åren. Smidigare och hållbarare.
Greybird skrev:Jag har provat det mesta. Det enda som kan hålla mig torr är gummihandskar. De ska dessutom hålla för arbete med vajrar eftersom jag måste sträcka upp vajern för hand innan vajern blir stäckt vid varje vinschning till Järnhästen och jag jobbar mycket med brytblock och extra vajrar för att räcka ut till varje bit.
Ned till 0-grader klarar jag mig med Guide 906 mudd vinter, grövre arbetshandske.
Sedan får jag ta till Guide 907 vinter, grövre arbetshandske kompletterad med egen innervante.
Det blir väldigt klumpigt men det går.
Går att hitta på http://www.guide.eu/se/produkter/Totalsokmotor.html
Mangan skrev:ngan » 4 minuter sedan.
Jag har inga problem med dem, men de blir ju blöta rätt fort om man brosslar i regn. Rapsolja, säger du... Hmm, tror jag skall pröva det. Även om de är lite skitiga. Får väl torka dem första bara.