Skotare

Bor ni i hytten??

24 inlägg 10029 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
Apelsinkungen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#29443 Kör en 1710D o den sov ja över i en natt odet gick utan problem ;) kanske inte det normalaste men det gick :)

Rottne skotare
Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#29457 Dom nya med tilt på hytten blir de ju riktigt bekvämt i. Bara att tilta bak fullt och köra ner ryggstödet så ligger man nästan. :D

Avatar Fallback
Apelsinkungen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#29459
Engstrand skrev:Dom nya med tilt på hytten blir de ju riktigt bekvämt i. Bara att tilta bak fullt och köra ner ryggstödet så ligger man nästan. :D


Tro sovfaktorn ökar markant med nya hytten ;)

Användarvisningsbild
Lill Junior  
#29496 En hytt ska kännas luftig, typ rottne, ponsse lr tigercat. Körde tidigare en valmet 860, är 1,95 lång. De gick inte att snurra stolen utan att de tog i hyttväggen. Knappt så man får med sig en matväska i dagens maskiner.....

Avatar Fallback
Apelsinkungen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#29501
Lill Junior skrev:En hytt ska kännas luftig, typ rottne, ponsse lr tigercat. Körde tidigare en valmet 860, är 1,95 lång. De gick inte att snurra stolen utan att de tog i hyttväggen. Knappt så man får med sig en matväska i dagens maskiner.....



Tigercats hytt är ju brutal! så där ska det ju vara på alla. Märks att den har amerikanska gener, allt ska vara stort :)

Användarvisningsbild
Lill Junior  
#29517
Apelsinkungen skrev:
Lill Junior skrev:En hytt ska kännas luftig, typ rottne, ponsse lr tigercat. Körde tidigare en valmet 860, är 1,95 lång. De gick inte att snurra stolen utan att de tog i hyttväggen. Knappt så man får med sig en matväska i dagens maskiner.....



Tigercats hytt är ju brutal! så där ska det ju vara på alla. Märks att den har amerikanska gener, allt ska vara stort :)


Från kanada, annars va de rätt.... :P

Avatar Fallback
Apelsinkungen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#29531
Lill Junior skrev:
Apelsinkungen skrev:
Lill Junior skrev:En hytt ska kännas luftig, typ rottne, ponsse lr tigercat. Körde tidigare en valmet 860, är 1,95 lång. De gick inte att snurra stolen utan att de tog i hyttväggen. Knappt så man får med sig en matväska i dagens maskiner.....



Tigercats hytt är ju brutal! så där ska det ju vara på alla. Märks att den har amerikanska gener, allt ska vara stort :)


Från kanada, annars va de rätt.... :P


Ja men det hör vell till amerika :)

Avatar Fallback

Hytter

AndreasOls  
#29696 Jo hytterna verkar gå åt det bättre hållet, kör en 1410. På vintern är det tufft om man har en jacka med sig. Matvärmaren får stå på golvet, skorna slår man i när man snurrar runt, ibland oxå TMC skärmen. Inbyggd matvärmare och kylfack borde vara standard i alla maskiner, ofta är man ju inte nära SevenEleven eller kojan. Man bör ha med sig allt man behöver för dagens skift.

Avatar Fallback
Runtorparen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#29892 hytten e helt klart viktig men tror de är vad man vänjer sig vid.... började köra en 1410 och tyckte den va helt okej matlåda å termos trykteman ner i dörren och jackan hängde man på stolen. dock har vi bytt nu så jag sitter i en 860.3 nu istället å jag tycker att jag hade mer platts i 1410an 2m lång så behöver lite platts :wink: nya 860in har ju inte änns nått bra fack för reservdelskattalog och instruktionsbok...

men de jag saknar mest på 860in är att dom plockat ur verktygslådan... nu har man bara med sig en verktygsficka med dom viktigaste... va betydligt bättre på timberjacken med lådan under motorhuven... dessutom va vertygen varma på vintern

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).