Vil gärna ha synspunkter om fördeler/näckdeler/svagheter på dom traktor jag kommer lista här.
Ska primärt brukas i skogen före skogsvagnen, men even lite snörjning och vägunderhåll er aktuelt. (Har redan en valmet med lastare, så det er inget måste. )
Kommer köras ca 200t varje år.
Mitt maks budget er 300tkr+mva, men er veldig osäker på om jag ska gå för en billigare och ha lite penger över til annat roligt, eller kommer det bara bli knas med traktorer med ca 6000- 8000timar på mätaren??
Bör man helt enkelt skippa en traktor med över 5000timar, eller va säger ekspertisen??
Alla synspunkter er velkomna.
Först en billig, langt bort:
valmet 6100 hi-trol 1993mod, ingen lastare, 6000t, bromsar nya, däck slut framme, pris 110tkr(tänkte pruta ner den til 100tkr).Frakt tilkommer på denna.
Sen en lite dyrare som finns nära:
valtra 6850HT: 2000mod.(tror dock den er lite nyare) bra däck, inte hi-trol. lastare med combiramme, 7200timar, pris 235tkr (tänkte pruta til 230 och et sett piggkedjor på köpet)
Sen en til nära:
Valtra M150: 2003mod,50km/t, inte hi-trol, nya bromsar och turbo, 8300timar, ok däck, pris 226tkr(tänkte bjuda 200tkr då den stått til salu lenge)
Sen min kompis Valtra N101: med hi-trol, twin track, 2008mod, 2800timar, pris ca 300tkr
Nästan nya däck, men tveksamt skött allment.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto