tor 25 sep 2014, 16:38#291413
frazer skrev:
Har testat engångssäckar på EUR pall o de känns inte som ett vettigt alternativ.
Va var fel med detta tyckte du??
12+mva för en säck er vel inget att bråka om, om den säljas fylld med björkved för 700kr+mva.
Min kunder uppskatter at få veden levert på pall istället för et tipplass på bakken, sen hentar jag inn säckar och paller då jag endå er i närheten.
Något kör jag ut löst på bilsläp, och då kapar jag bara säcken när den står över släpet.
Er man riktig lat och inte vil kliva ur traktoren kan man ju bara tippa säcken direkt i släpet och lyfta bort pallen.
Tycker man har alla möjligheter med denna typ av säcker, både vid lagring och levering.
Ska man bruka dyra nätsäcker til typ 200kr stk, så får man ju vara mer nogran i alla led av vedkedjan, då man inte har råd med at ödelägga dom.
Men alle har ju olika upplägg och olika typ kunder, så det finns ingen fasit som passer för alle, men vore interessant at höra va du inte giller med billige 1m3 nätsäcker.
Valmet 665s/skogshytt, valtra-valmet 6400, XCG 230LC, Hanix H55DR/Naarva stegmaster, Kesla 102HD/kran 304T, Dalen 2054 vedmaskin+kisa stegmater, Igland wp2000, TR110 vedkutter, Jonsered 2054,-dolmar ps5000. Hva 42, Suzuki king quad 280cc