Verkstan

Ny på hydraulik

9 inlägg 9827 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ny på hydraulik

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#286956 Jag har aldrig skruvat med hydraulik innan, det är ju högre tryck än i vattenledningarna, så får väl kolla här tänkte jag.

Har idag två slangar på min traktor som jag inte använder, och de är bara i vägen. Så de skall bort. Bilder på kopplingar bifogas. Vad skall jag ha istället för slangarna, finns det huv eller propp som passar?

Jag var iväg till Swedol med bilderna, men de visste inte så mycket.




   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Ny på hydraulik

Ferguson system  
#286959 Hei. Er det en MF 165 du har? Slangen som sitter ved girstanga kan skiftes ut med en plugg som er tett (den røde delen). legger ved link hvor den kan kjøpes http://www.okonomi-deler.no/Product.asp ... 5637303673
De har og mest sansynelig blindeplugg til den andre slangen

Användarvisningsbild

Re: Ny på hydraulik

hemhuggare  
#286974 Hej du kan byta ut slangarna mot en utvändig plugg jag skulle rekommendera Hydroscand eller någon verkstad som håller på med hydraulik ser ut att vara 1/2 tum (25 eller 27 mm nyckelvidd) annars är det kanske 3/4 tum (32 mm )

Avatar Fallback

Re: Ny på hydraulik

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#286977 Hej, det är en 135:a, så inte långt ifrån. ;)


Nyckelvidd är 25 mm, bra gissat!

Letade lite på Hydroscand, Weimar och och Swedol och till slut ytor jag jag begrep, att jag skall ha en HUV R1/2" IF

IF = Invänduig Fast, innan jag förstod det. :)

Tex HK-2587 hos Swedol.

   TS
Avatar Fallback

Re: Ny på hydraulik

Ferguson system  
#286979 MF 135 er knall god traktor. Har du flere bilder av den? Pluggen som jeg linka til passer til 135'en også.

Avatar Fallback

Re: Ny på hydraulik

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#286996 Finns en hel del bilder i min blogg, bla på min MF-135:a.

Tänkte skulle ha några enkla pluggar bara, innan jag fick tag i locket.

   TS
Avatar Fallback

Re: Ny på hydraulik

Ferguson system  
#287059 Den hadde jeg ikke tenkt på å sjekke. Da får jeg ta en titt der.

Användarvisningsbild

Re: Ny på hydraulik

totte  
#287290
Ferguson system skrev:Den hadde jeg ikke tenkt på å sjekke. Da får jeg ta en titt der.


Gör det så får du se vad det går att göra med en gammal liten traktor och en vajerkran :grin:

Avatar Fallback

Re: Ny på hydraulik

Ferguson system  
#287359 Det var mange fine bilder der Mange. Skikkelig solide lass med tømmer, artig å se veteraner i full drift. Har selv et par gråtasser som blir brukt til ved og småplukk.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).