Skotare

Hydraulisk bandspännare

7 inlägg 4181 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Hydraulisk bandspännare

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28653 Nån som har testat denna??

http://www.ranturi.fi/index.php?223


Senast redigerad av Engstrand sön 11 maj 2008, 21:21, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback
Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28675 Här på swelog har dom en grej till att sträcka banden med som ser ut precis som den där men hydrauliken är kopplad till en hjullastare, och den funnkar jäkligt bra hur enkelt som helst att få dit banden...

Sen den där till kedjorna... "kläppen" kallar vi den såna trodde jag alla hade!?!? Hur gör man utan dom? DOm funkar jui också hur fint som helst...

Användarvisningsbild
Klargplutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28680 Titta lite längre på filmen så ser du kedjespännaren Acke menade :)

Avatar Fallback
Ellingsson  
#28685
Valmet 890 skrev:Här på swelog har dom en grej till att sträcka banden med som ser ut precis som den där men hydrauliken är kopplad till en hjullastare, och den funnkar jäkligt bra hur enkelt som helst att få dit banden...

Sen den där till kedjorna... "kläppen" kallar vi den såna trodde jag alla hade!?!? Hur gör man utan dom? DOm funkar jui också hur fint som helst...


vi har ingen kläpp,men jag vet ju att dom finns...rätt bra..och om man inte har en sån tar man och sätter järnspettet där i stället och slår på stiftkopplingen i stället...

Avatar Fallback
smaland  
#28689
acke skrev:
Valmet 890 skrev:Här på swelog har dom en grej till att sträcka banden med som ser ut precis som den där men hydrauliken är kopplad till en hjullastare, och den funnkar jäkligt bra hur enkelt som helst att få dit banden...

Sen den där till kedjorna... "kläppen" kallar vi den såna trodde jag alla hade!?!? Hur gör man utan dom? DOm funkar jui också hur fint som helst...


vi har ingen kläpp,men jag vet ju att dom finns...rätt bra..och om man inte har en sån tar man och sätter järnspettet där i stället och slår på stiftkopplingen i stället...


Jag sätter en stor skiftnyckel på undrsidan av stiften och sen slår på kroken. Men en sådan hydralisk bandspännare hade varit fint å ha. Någon som vet vad de går på och om de säljs av någon här i Sverige?

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28691 Våran "kläpp" som varit med många herrans år!

Bild

   TS
Avatar Fallback
Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28694 ursäkta trodde filmen var slut efter första filmen...
JA den spännarer kan nog vara bra, vi har en liknande och den är bra.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).