Skotare

John Deere´s E modeller (Bild på E modell på sid 4)

96 inlägg 35270 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27447
Engstrand skrev:Kan inte riktigt förstå vitsen att göra en ännu större 1470. Vet inte vad för skog de ska hitta som inte den som finns nu med ch8 klarar av....


håller med dig helt :) det är "maxat" nog redan nu , och sen var det ju det där med att flytta sina maskiner lagligt :lol: :lol:

Rottne skotare
Användarvisningsbild
Fredrik Reuter  
#27456 Hej,
Ska bli spännande att se de nya!
Jag har för mig att jag läst något reportage i nån av tidningarna om en Norrländsk entreprenör som köpt 941. Skogens storlek motiverade tydligen inte så mycket utan det var att grejerna höll mycket bättre om det var grövre/större, mindre stillestånd och därav mindre kostnader gissar jag.

Har ni f.ö läst nya Trucking? Rätt kul bild där på en 941 som lyfter en Grålle 1450kg på 10m i aggregatet!
Lite off-topic, men kul bild iallafall

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27462 låter som ett typiskt norrländskt påhitt :lol: som sagt är det nolia som gäller :wink:

Användarvisningsbild
Skog  
#27463 Är då uppe i Jämtland nu, å då känns då en Ponsse Dual med en 53:a alldeles för stor på 0,16 skog slutaverkning

Användarvisningsbild
Lill Junior  
#27484
Admin@skogsforum skrev:Hej,
Ska bli spännande att se de nya!
Jag har för mig att jag läst något reportage i nån av tidningarna om en Norrländsk entreprenör som köpt 941. Skogens storlek motiverade tydligen inte så mycket utan det var att grejerna höll mycket bättre om det var grövre/större, mindre stillestånd och därav mindre kostnader gissar jag.

Har ni f.ö läst nya Trucking? Rätt kul bild där på en 941 som lyfter en Grålle 1450kg på 10m i aggregatet!
Lite off-topic, men kul bild iallafall


Är inte på 10m, snarare 8. Är inget utskjut ute på bilden.....

Användarvisningsbild
kockums850  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27493 Hittade precis ett modellnyhets-blad över ERTL/Britains modeller.
Kommer att komma två miniatyr-modeller på John Deeres skogsmaskiner.
Modellerna 1270E Engreppsskördare och 110E ? Skotaren, båda i skalan 1:50 !!! Med reservation för ändingar !!

Men tyckte bilderna kunde vara lite intressanta iallafall:

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27497 Där kanske vi har en läcka hur de kommer att se ut. Är ju iaf. sådär ryktena gått om att skotaren skall vara,med snurrhytt alltså.

   TS
Användarvisningsbild
Fredrik Reuter  
#27615
Lill Junior skrev:Är inte på 10m, snarare 8. Är inget utskjut ute på bilden.....


Hej,
Det kan säkert så vara.
Jag återförde mest vad som stod i texten, och där har jag för mig att det stod 10m... :?

Avatar Fallback
Martin_h_83  
#27619 ja tur att man köpte en john deere från 05, ser den sådär ut så vet e fan:)

Användarvisningsbild
Lill Junior  
#27641
Admin@skogsforum skrev:
Lill Junior skrev:Är inte på 10m, snarare 8. Är inget utskjut ute på bilden.....


Hej,
Det kan säkert så vara.
Jag återförde mest vad som stod i texten, och där har jag för mig att det stod 10m... :?


Mycke riktigt, i tidningen står de att de är 10 m, men på bilden är utskjutet inne....

Avatar Fallback

Ny skotare

AndersH  
#29233 I SkogsNolias mässtidning kan man se et lite bilde av en av John Deeres nye skotare (side 38): http://www.nolia.se/skogs/

Avatar Fallback
Ellingsson  
#29241 Här.

Användarvisningsbild
kockums850  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#29273 Sitter här med nästan tvångstankar. 8)
Ska inte på Nolia-mässan, men blir vansinningt intresserad när man ser JD senaste skapelse.
Har sedan länge bokat en utlandsresa till solen 8) 8) .
Priset är dock högt, missad Noliamässa och missad Elmia Traktor-weekenden i Jönköping.
Undrar om öl och raki kan minska maskinbegäret dom dagarna :roll: :roll:

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#29280 E ju typiskt att vi får våran nya skotare runt midsommar när man får se bilder på denna nya!! Iofs. ere väl ingen höjdare att få de första av en ny modell heller. Men själva hyttgrejjen lär väl vara beprövad tycker ja.

   TS
Avatar Fallback
AndersH  
#29699 E-seriens offisielle webside: http://www.e-series.fi/revolution/index.htm

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).