efter senaste stormen som var före jul fick sig ett litet skogsskifte på ca 4 ha ganska rejäla skador skiftet är väldigt långsmalt och har ett hygge som rågranne efter hela skiftets längd, så efter hela skiftet har det blåst ner en hel del. har inte räknat men säkert 100-150. trän plus många som står på lut. åldern på skogen varierar lite, men det skulle ju behöva stå 30-40 år till igentligen. skiftet är försäkrat och skadan är anmäld, men jag skulle tro att det är låg prio på min lilla plätt så jag har inte hört något. terängen är för oländig för att jag ska kunna få ut virket med den maskinpark jag har att tillgå (väldigt brant) och bitvis surt. så jag vore glad om någon kan ge lite råd hur jag ska göra? ner med hela rasket och börja om eller försöka få ut vindfällena och i bästa fall gå +- 0 men samtidigt ha ett väldigt vindkänsligt och bitvis sargat skifte kvar. har ingen erfarenhet av vad en försäkring kan ge i detta fallet så även erfarenhet av detta uppskattas.
vet inte om detta ligger i rätt kategori men det kan kanske någon moderator ordna i fall det blivit fel.