Skotare

Hemek 350/600

8 inlägg 7862 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Hemek 350/600

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26608 hur mkt lassar en sådan? å hur bra bär vagnen i skogen? kan man ha band på vagnen? hur bred är vagnen? kan man montera bredare hjul för bättre bärihet? tål vagnen 40 km/t? ngt speciellt som havererar på vagnarna? övriga tips?


Anledningen ja undrar är att jag funderar på att köpa en vagn eller hel traktor (hemek 350/600) å ta vagnen å sätta bakom min valmet 2105 då får man en rejäl å billig stock förflyttare med drift runtom :lol:
Men vill ha lite svar på frågorna först



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild
Defender  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26609 Du menar ett sånt här ekipage.
Bild


Det jag vet om den är att det är twindäck på den, och att vagnsdrivningen är hydralisk.
Tror inte att det har vart några problem att köra i 40km med den.

Avatar Fallback
nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26621
Defender skrev:Du menar ett sånt här ekipage.
Bild


Det jag vet om den är att det är twindäck på den, och att vagnsdrivningen är hydralisk.
Tror inte att det har vart några problem att köra i 40km med den.


De e precis så ja menar :lol: vart har du hittat den?

   TS
Användarvisningsbild
Defender  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26624 Jag känner han som har byggt vagnen, bilden är tagen när han lånade ut den till en kille med Valmet.

Avatar Fallback
nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26633
Defender skrev:Jag känner han som har byggt vagnen, bilden är tagen när han lånade ut den till en kille med Valmet.


Hur har han gjort me driften? är det hyraulmotorn på kardanen eller har han 2 st? en till varje rulle?

   TS
Användarvisningsbild
Defender  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26689 Han har en stående kuggväxel med genomgående axel (60mm) och en hydralmotor som ger 30kW eller nått sånt där.

Användarvisningsbild
Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26691 Är det bara jag som tycker att draget ser klent ut å verkar bågna ner lite.

Fin kran, Vill ha begär på en sådan...

Avatar Fallback
nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26715
Henrik K skrev:Är det bara jag som tycker att draget ser klent ut å verkar bågna ner lite.

Fin kran, Vill ha begär på en sådan...


Jo draget ser lite klent ut i förhållande till hur grovt allt det andra är :lol:

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).