#260270Som uppsikt över div enheter är kameran bra. Men lärde mig aldrig riktigt att köra efter den på ett bra sätt. Fick inte rätt perspektiv på vad kantträden var i gallringen i förhållande mot vad däcken på skotaren var. Men det är säker olika hur man upplever det.
#260403ofta så når man precis inte med kranen, som nämnts tidigare, har man ramstyrning och stödben kan man vrida över kranen åt det hållet för att få ungefär en halvmeter. men ibland räcker inte det. Här kommer ett knep för att få 1m! längre räckvidd med kranen, kanske är intressant?
lägg omkull gripen och tryck den ut mot stocken. så når man att nypa om och dra det lite mot sig för att ta ett riktigt tag.
20140125_0489L.jpg
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
molnia skrev:ofta så når man precis inte med kranen, som nämnts tidigare, har man ramstyrning och stödben kan man vrida över kranen åt det hållet för att få ungefär en halvmeter. men ibland räcker inte det. Här kommer ett knep för att få 1m! längre räckvidd med kranen, kanske är intressant?
lägg omkull gripen och tryck den ut mot stocken. så når man att nypa om och dra det lite mot sig för att ta ett riktigt tag.
20140125_0489L.jpg
Bra tips men tyvärr så räcker inte det heller alla gånger 😡 .
Södergård skrev:Är det ngn som har typ kts risbankar så man får på lite mer? funderar på o köpa eller om man ska bygga
Jag har kollat på detta men ska man bygga i stabilt material så blev det för dyrt. Hittar du nått bra sätt att få stabila bankar till bra pris så skriv här igen !
Valmet, Mowi, Husqvarna, Suzuki! Ps. Det vore förjävligt om fruntimmret sålde min skogsutrustning för det pris jag sade att jag köpte den för !!
#260735Det gäller ju att det finns plats att köra, men det går ju att lägga på andra hållet. Tycker oftast att jag får tillräckligt tunga lass när jag kör ris, senaste lasset så "klonkade" det i hitchen hela vägen till avlägget. Bra baklass:-)
Oftast ska man ju igenom nått staket, lr förbi några plastlådor, och då brukar det räcka med standardbredd för mig:-D
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
#260852kör en del efter grävarn som klipper åkerkanter så brevlådor & såna saker är inte så aktuellt att det finns. skulle va skönt & kunna lasta lite mer då. & när det är såna jobb där det är trångt lägger jag på flaket istället. inget som sticker ut åt sidorna.
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).