Skotare

John Deere´s E modeller (Bild på E modell på sid 4)

96 inlägg 35277 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
Lukas_Lundstrom  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#25695 E rädd för att de inte e långt ifrån nu :P men ja förstod att de va nån sorts "hämd" från cat som fotfarande sitter på vissa patent som dom ha "lånat" ut till ecolog... men tydligen så ha det lånet gått ut nu och... ja allt e möjligt... :?

Rottne skotare
Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#25708 En JD säljare har svurit på till mig att de aldrig kommer att sätta hytten på sidan. :D


Lukas_Lundstrom skrev:lite skavaller som ja hörde e att dom skulle få kranen monterad på sidan av hytten som ecolog och valmet och helt ny ram... även expriment med pendelarmar... mm... förstod att dom ha fått viss hjälp av några "gamla" från cat gänget som sitter på en del roliga ideer och patenter... Har en bekant som har bilder på prototypen mer säger ja inte.....

   TS
Användarvisningsbild
Lill Junior  
#25719 Har hört från flera håll att kranen kommer att monteras på sidan av hytten på dom nya skördarna.....

Användarvisningsbild
Thunborg  
#25745
Engstrand skrev:En JD säljare har svurit på till mig att de aldrig kommer att sätta hytten på sidan. :D


Det förstår jag att han kunde svära på :P

Ha kran i mitten och hytten på sidan :lol:
:roll: :roll:

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#25752 Ojdå! :oops: Kolla på tidenpunkten så kanske du förstår de var lite förvirrat innan man skulle till jobbet. :D
Tror dock inte på att kranen kommer att monteras som på en eco-log/valmet. Är ju lite det som är grejjen med folk som väljer grönt. De vill inte ha kranen på samma del som hytten för att slippa få in stötar och smällar i hytten.

   TS
Användarvisningsbild
Thunborg  
#25756 Du är förlåten :lol: Var själv inne vid ungefär samma tid och tänkte, villka jä..la idioter som är inne nu :roll: det var nårgra fler såg ja 8)

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#25786
Thunborg skrev:Du är förlåten :lol: Var själv inne vid ungefär samma tid och tänkte, villka jä..la idioter som är inne nu :roll: det var nårgra fler såg ja 8)


tur att man har väldans nära till årets nolia :) ska bli kul att se vad JD har att visa.. om det nu är några sensationer 🧠

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#25821 Brukar kolla till datorn medans ja borstar tänderna på morgonen. :D

   TS
Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#25822
Engstrand skrev:Brukar kolla till datorn medans ja borstar tänderna på morgonen. :D


det är brukligt att både borsta igenom garnityret / datorn :wink:

Avatar Fallback
Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#25873 ja det blir nog ett spännadne nolia i år... verkar ju hända mycket både hos gröna och röda :D

Avatar Fallback
Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27401 Hörde av en JD-säljare att dom får tillökning hos Deere,storken kommer med en storebror åt 1470 (kanske han döps till 1670???)Orsaken var enligt honom att dom blivit efter Ponsse och 941 i styrka.Skotarna blir snurrhytter allihop med början från 1710.Lev from. höst -08.Jo förresten 1710 ska gå att få med 20tons lastkapacitet tidpukt oklart 8)

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27413 Kan inte riktigt förstå vitsen att göra en ännu större 1470. Vet inte vad för skog de ska hitta som inte den som finns nu med ch8 klarar av....

   TS
Användarvisningsbild
NZ  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27424 Alla maskintillverkare verkar hänga på varandra vad gäller större maskiner. Men frågan är ju om det är någon vits med tanke på att man klarar sig ju med det som finns idag.

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27430 Blir ju bara bekymmet att traila dem om de blir större..

   TS
Avatar Fallback
Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27433 Ni har rätt bägge två,men jag pratade med en av utvecklingsgubbarna på Ponsse för några veckor sen och på ponsse är dom väldigt förvånade att det har gått att sälja så pass många bear och elefanter till dom nordiska länderna, ursprungligen var dom tänkta för mellaneuropa.På Deere i Joensuu känner dom sig överkörda och har bla. infört ett liknande 2-kretssystem på arbetshydraulen på den nya proton,vad dom har för motor har jag ingen aning om men kravet verkade vara "större än dom andra" .Det är inte målet som är viktigast utan resan dit eller var det tvärtom??? :shock: :shock:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).