Motorsåg och handhållet

Husqvarna 351 som krånglar

5 inlägg 3763 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Husqvarna 351 som krånglar

EddieI  
#255192 Jag har försökt att få igång sågen idag efter att den stått sen i våras men det vill sig inte! Den startar med choken utdragen men dör efter några sekunder. Efter det startar den utan choke och varvar upp men dör igen efter några sekunder. Efter det är det bara choke som gäller för att få igång den och då är man tillbaka på ruta 1.

Har provat olika förgasarinställningar och rengjort luftfiltret men märker ingen skillnad. Vad kan det vara som krånglar?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 351 som krånglar

traktorz  
#255201 Brukar tipsa om att byta slangar, om inte det redan är gjort.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 351 som krånglar

totte  
#255219 Har du kvar soppa i den sen du ställde den. Häll i så fall ut skölj gärna en gång med färsk sopp och tanka nytt sen. Annars, bränsleslangarna först, kolla också slangen inuti tanken och tankfiltret. Nästa steg är det att ta isär och rengöra förgasaren och kolla om membranen börjar bli gamla och styva och behöver bytas.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 351 som krånglar

EddieI  
#255243 Okej, blir nog till att kolla slangarna. Tack för snabba svar!

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 351 som krånglar

Brumsten  
#255730 Hej, börja med att provtrycka förgasaren, jag tror att huvudmenbramet är för hårt.
Det kan även vara finsilen i förgasaren som är igensatt.
Ha de.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).