Skotare

Folks uppfattning om vad en Skogsmaskin är.

19 inlägg 7222 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
Nolltax AB  
#25040 Lite lustigt dock........

Jag klassas som gammal å fet. När jag säger att jag jobbar en del i skogen vintertid så tar alla för givet att jag sitter i nån monstermaskin å leker med joysticks.

Två motorsågar, kilar, yxa å fällriktare är min vardag.... Så fel vi har lätt att döma folk.....

Rottne skotare
Användarvisningsbild
Thunborg  
#25084
Nolltax AB skrev:Lite lustigt dock........

Jag klassas som gammal å fet.
...

Där har du svaret i en annan tråd 🧠
Om alternanivt HÄSTFETT :lol: :wink:

Avatar Fallback
Nolltax AB  
#25115 Fettsugning å hänga upp i gran.....

Hackar du på jag..? ;^>

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#25276
Wilhelm skrev:
SRH skrev:Själv stör jag mig på folk som säger:
1. "ankra" när de menar "förtöja"
2. "bogpropellern där bak" när de menar "akterthruster"
3. "maskinist" när de menar "fartygsingenjör"
4. "där fram" när de menar "backen"
5. "våning" när de menar "däck"
6. "tak" när de menar "under däck"
7. "golv" när de menar "durk"

osv.

Summa sumarum: Är man inte insatt, säger man fel. Jag säger säkert femtioelva fel när jag rör mig i skogsägarkretsar. Tyvärr... men jag vet inte bättre :D

Och visst är det så att man tar saker för givet. Jag tänker inte på den ekonomiskt trängda skogsentrepenören när jag torkar mig på dass. Lika lite som Han tänker på mig som ger mig ut på stormande hav för att han ska få sin hydraulolja/reservdel/Budweiser.

Fy katten va präktigt och PK detta lät... haha, det var inte meningen :P


Inte knyta fast båten då. :P


måste verkligen få veta om "flottningen" upphört :?: , jag blir smått misstänksam nu , eller finns datan / datorer / can -bus ....hmmm! man blir rätt förvirrad bland alla "kräftgångsinlägg" här :wink:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar