Traktorer och processorer

New Holland T5030 Slurfi Edition

225 inlägg 130289 visningar 26 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: New Holland T5030 Slurfi Edition

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#235250 Tack, jo det är skoj med film men nu sa sonen att jag måste skaffa hjälmkamera
det duger inte med mobilkameran i ena handen nåmer.
Fåse vad jag hittar att skaffa.
Antalet lass kan inte vara många, max ett dussin sen vagnen köptes.

   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: New Holland T5030 Slurfi Edition

totte  
#235255 Lika bra att skaffa steady cam på en gång.

Användarvisningsbild

Re: New Holland T5030 Slurfi Edition

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#235265 Det lilla lasset blev fem stycken 1,5kbm säckar med 50cm blandved.

   TS
Avatar Fallback

Re: New Holland T5030 Slurfi Edition

339  
#250207 Hej!
Har du ett kupévärmarutag i hytten på din T5030? Om så är fallet, vart har de gått in med kabeln?

Användarvisningsbild

Re: New Holland T5030 Slurfi Edition

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#250220 Nej inget kupéuttag, enbart motorvärmare men om jag monterar ett sånt så grenar jag nog
från intaget under golvet och upp på vänster sida av panelen, enkelt och så får man kupévärmaren
nere vid golvet fast i sidopanelen så den inte stör öht.
Jag har T5030 parkerad under tak jämt så behovet är ringa, rutorna är klara jämt.
Möjligen skulle man vid en komplettering åxå dra en kabel fram bredvid batteriet så man
kunde fastmontera en Ctek-laddare dit så den laddar batteriet vid motorvärmning.

   TS
Användarvisningsbild

Re: New Holland T5030 Slurfi Edition

molnia  
#250256 det finns ju batteriladdare som kopplas ihop med motorvärmarens kablage i motorutrymmet.
behöver då bara ansluta en 230v i fordonet. men det var kanske det du tänkte men beskrev med andra ord?
http://www.defa.com/sv/automotive/warmu ... _chargers/
http://www.calix.se/fordon/personbilar

Användarvisningsbild

Re: New Holland T5030 Slurfi Edition

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#250280 Absolut en möjlighet, det som skiljer mest är väl inköpspriset?

   TS
Avatar Fallback

Re: New Holland T5030 Slurfi Edition

339  
#250287 Jag funderar om det är bäst att montera kupevärmaren på höger sida? Skruva fast en slimmad värmare på instrument panelens högersida. Då blir framrutan fort blir isfri? Då är den inte i vägen heller när man kliver in eller ut.

Användarvisningsbild

Re: New Holland T5030 Slurfi Edition

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#250426 Jovisst, skaffa den nättaste varianten med två effektlägen så blir det säkert bra.
Jag kliver ut eller in på båda sidorna så för min del hade det inte spelat nån roll.
Det är ju bra värme i de här så efter tjugo minuters körning får man ta av sig jackan
även utan kupevärmare i förväg, ett gammalt trick är ju att inte dra in så mkt snö
in i hytten för det blir rätt mkt fukt på rutorna då.

   TS
Användarvisningsbild

Re: New Holland T5030 Slurfi Edition

Anders Hansson  
#250456 Snygg NH Slurfi. Vi har en TL90A och är skitnöjda med den. Köpte den ny 06 och den har gått som en klocka! Var dock på traktorvisning i helgen och testade T5.115 med den nya Power Command växellådan. Det var nog det sämsta man kunnat göra, för nu vill jag byta traktor...

Avatar Fallback

Re: New Holland T5030 Slurfi Edition

339  
#250479 Anders,
Har du något kupévärmaruttag i hytten på din TL90A? Om så är fallet hur har de dragit in kabeln?

MVG
Janne

Användarvisningsbild

Re: New Holland T5030 Slurfi Edition

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#250569 Jo så är det, provkör man en ny modell med lite nya finesser så kommer köplusten.
Dock tror jag T5030 är en bättre allround traktor än T5 tack vare större hytt som
jag tycker verkar bättre lämpad för omvänd förarplats.

   TS
Avatar Fallback

Re: New Holland T5030 Slurfi Edition

MrEast  
#250683
Anders Hansson skrev:Snygg NH Slurfi. Vi har en TL90A och är skitnöjda med den. Köpte den ny 06 och den har gått som en klocka! Var dock på traktorvisning i helgen och testade T5.115 med den nya Power Command växellådan. Det var nog det sämsta man kunnat göra, för nu vill jag byta traktor...


Har oxå varit ute o provkört NH men en T6 med autocommand bar sig inte bättre än att en sådan blev beställd :o Kanske inte smidigaste i skogen men är så sällan jag är där med traktor iaf.

Användarvisningsbild

Re: New Holland T5030 Slurfi Edition

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#250686 Wow, ja det är ju grejer det förstås, du lägger väl upp bilder sen?

   TS
Avatar Fallback

Re: New Holland T5030 Slurfi Edition

MrEast  
#250703 Ska fixa det den kommer som en sen julklapp åt mig själv efter nyår.
Hyfsad skillnad på den och min "gamla" Valtra A82 2010

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).