Öppna kategorin

Hydraul tryck på hakki pilke 37

3 inlägg 2900 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Hydraul tryck på hakki pilke 37

80-90  
#249123 Jag ville bara höra om nån vet hur jag kan göra för å få upp trycket i yttrehydralik på min ved maskin ??? Det e en hakki 37 easy ... Den klarar inte å trycka upp kolven på stegmataren . Det e inte direkt nån grovkolv..



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Hydraul tryck på hakki pilke 37

stegmaster  
#249182 Va slags stegmatare er detta??
Enkel kolv, det brukar ju vara två??
Hakki pilken har vel 180bar tryck som skulle hålla mycket vel för en stegmatare.
Eller finns det en lågtyckkrets ochså(til sågpådrag, klyvknivjustering, innmatingband), som du kan ha lyckats kopla dig in på??? :???:

Jag körde min Kisa stegmatare et tag på lågtryckhydraulikken på min vedmaskinen (ca 90 bar) och då tvekade den lite vid full lass (ca 5fub), men numera går den högtryck(ca 200bar) och verkar klara va som helst. :grin:

Avatar Fallback

Re: Hydraul tryck på hakki pilke 37

80-90  
#249223 stegmataren är hemgjord .. ser inte ut som att det e mera än ca 40 bar på yttre uttag på min maskin .. men det måste gå å hämta mera för det ska finnar 170 i maskinen .. men jag vet inte vart jag ska hämta

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).