mån 04 nov 2013, 19:05#243254
Hilux är bra bilar! lite tröga kan jag tycka! både 102 och 120 hk motorn! av naturliga skäl! bra kvalitet i övrigt....men fruktansvärt mjuka i fjädringen! med en fylld 450 liters på flaket så tycker jag att dom går som en kåt stövare efter vägen när det blir lite guppigt och svängit! troligtvis "personbilsanpassningen" som som gått lite för långt!?
går förmodligen att beställa i en mera hård version om man så önskar!
men den min kollega köpte är alldeles för mjuk i fjädringen! han ångrar sig redan!
själv kör jag isuzu -08 3.0 aut med otroligt bra resultat! 23000 mil utan en skruv rörd! förutom bromsbelägg fram bytta en gång + 2st bränslefilter! kamrem behöver man dessutom inte bekymra sig om....då det inte finns nån!...kamkedjan kan däremot behöva en översyn runt 40000mil enligt säljaren!
har börjat "skissa" på den nya isuzun med 3500kg släpvagnsvikt! amarok går bort pga att dom är för plastiga och låga i fronten för mitt tycke! dom har dessutom en svängradie likt en finnlandsfärja!
den som möjligen kan konkurrera med nya isuzun för min del är nya forden! men den har jag ingen erfarenhet av än!....men ford/mazda har brukat vara liksom isuzu hårda i fjädringen! så som en "lastbil" ska vara!!
...vill jag ha en personbil så köper jag en personbil!