Arbetskläder för skogen

Vilka skyddskläder har ni för motorsåg?

225 inlägg 152875 visningar 57 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vilka skyddskläder har ni?

land cruiser  
#217892
T Landström skrev:
land cruiser skrev:
T Landström skrev:Är det många som har problem X-fit kläderna???
Tycker jag läst om spruckna byxor...

försäljaren sa att han inte fått in någon liknande reklamation


OK!
Men känslan jag fått på detta forum är ju att folk inte gärna går in och klagar...utan det skrivs här i stället...

kan nog vara så men när det gäller så dyra grejor så måste man reklamera dem :grin:

Användarvisningsbild

Re: Vilka skyddskläder har ni?

T Landström  
#217895 Ja, jag tycker det...
Jag brukar inte vara blyg när det kommer till att reklamera saker ;)
Jag skrev tom till Jobman när jag ramlade på jobbet pga av deras byxor och bröt handleden...dom har dock inte svarat ;)

Användarvisningsbild

Re: Vilka skyddskläder har ni?

land cruiser  
#217897 oj vad va det som hände

Användarvisningsbild

Re: Vilka skyddskläder har ni?

T Landström  
#217898 Jag fastnade med knäskyddsfickorna på våran spikbänk...när jag skulle gå av den...
Varit med om flera tillbud pga av just dom fickorna...
Så nu kommer det bara bli byxor där man stoppar i knäskydden på insidan av byxorna...

Användarvisningsbild

Re: Vilka skyddskläder har ni?

land cruiser  
#217899
T Landström skrev:Så nu kommer det bara bli byxor där man stoppar i knäskydden på insidan av byxorna...

kan förstå det livsfarligt

Användarvisningsbild

Re: Vilka skyddskläder har ni?

T Landström  
#217903
land cruiser skrev:
T Landström skrev:Så nu kommer det bara bli byxor där man stoppar i knäskydden på insidan av byxorna...

kan förstå det livsfarligt


Mmm...det är det...

Avatar Fallback

Re: Vilka skyddskläder har ni?

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#217907
T Landström skrev:
land cruiser skrev:
T Landström skrev:Är det många som har problem X-fit kläderna???
Tycker jag läst om spruckna byxor...

försäljaren sa att han inte fått in någon liknande reklamation


OK!
Men känslan jag fått på detta forum är ju att folk inte gärna går in och klagar...utan det skrivs här i stället...


Jag klagade och det var ett väl känt fel, personalen tittade direkt på datummärkningen och gav mig ett nytt par.
Jag trodde det berodde på att tråden gick av, det skulle bero på att trådänden inte var fäst ordentligt i början/slut på söm, så det repade upp sig.

Avatar Fallback

Re: Vilka skyddskläder har ni?

oxböle  
#217909 Bacho sågskyddsbyxor Jonsereds stövlar,Fibertröjja,riktiga sågskyddande handskar,huggarhjälm å en stor snus som kolisionsskydd !

Avatar Fallback

Re: Vilka skyddskläder har ni?

Hva235  
#217966 Jag (amatör av högsta rang) kör med Husqvarna classic jacka och byxor. Är 100% nöjd med jackan men byxorna är tyvärr alldeles för stora för mig. På huvudet har jag en vanlig peltor skogshjälm :)

Användarvisningsbild

Re: Vilka skyddskläder har ni?

land cruiser  
#218721 Nu har dom nya byxorna kommit och är använda för första gången måste nog säga att dom sitter bättre på mig än dom gamla gjorde så än så länge är jag nöjd

Avatar Fallback

Re: Vilka skyddskläder har ni?

Björn_D  
#219025 Har ett par Lavoro Sherwood kängor liggandes hos dhl, (har inte hunnit hämta dom än)
tänkt köpa mig ett par Oregon WAIPOUA byxor, istället för dom ärvda fristads Hängslebyxor som väger ton.
På överkroppen en gammal neongul Snickers varseljacka och på skallen en jonsered hjälm, med ett par 12 år gamla peltor select 2 kåpor (skall modas med bommic för telefonens skull), nät visir plus integrerade skyddsglasögon.

Avatar Fallback

Re: Vilka skyddskläder har ni?

sveakatten  
#235660 Är det någon av er som provat denna jacka?
http://www.skogsverktyg.se/Protective-C ... ::106.html

Avatar Fallback

Re: Vilka skyddskläder har ni?

husqvarna_med_sthil  
#239016 Eftersom mitt huggande tagit ny kraft och kommer att ta en del tid per år i anspråk så anser jag mig behöva skyddsbyxor men vet inte vad jag ska välja men funderar på Husqvarnas classic jack och byxor. Hur är dessa att jobba i ? Det får inte vara för varmt eller för pölsigt. Jackan kan man ju ta av sig men byxorna lär ju vara på hela tiden.

Dessa har bra pris men är det något att ha. Kommer i år att jobba åtminstonde 12-15 veckor i sträck med huggning, 8 tim om dagen samt vedhuggning senare i vår samt vindfällen så snart de uppkommer.

Användarvisningsbild

Re: Vilka skyddskläder har ni?

ananders  
#239022
husqvarna_med_sthil skrev:Eftersom mitt huggande tagit ny kraft och kommer att ta en del tid per år i anspråk så anser jag mig behöva skyddsbyxor men vet inte vad jag ska välja men funderar på Husqvarnas classic jack och byxor. Hur är dessa att jobba i ? Det får inte vara för varmt eller för pölsigt. Jackan kan man ju ta av sig men byxorna lär ju vara på hela tiden.

Dessa har bra pris men är det något att ha. Kommer i år att jobba åtminstonde 12-15 veckor i sträck med huggning, 8 tim om dagen samt vedhuggning senare i vår samt vindfällen så snart de uppkommer.


Om du ska hugga så pass länge skulle inte jag välja det billigaste när det gäller byxor iallafall. Gå upp minst ett steg till Functional om det är Husqvarna vi tittar på. Jag har en äldre modell av Technical som liknar Functional och dem är jag nöjd med. Stor skilnad mot Classic särskilt när byxorna är våta. Nästa gång jag ska ha nya byxor blir det Technical.

Avatar Fallback

Re: Vilka skyddskläder har ni?

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#239046 Pfanner jacka+byxor Gladiator och Protos hjälm, Meindl Kängor

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).