Hema skrev:Nu kommer jag inte på namnet saken, men för att köra över små bäckar och mindre diken, kan man ta o göra små buntar av granris som man lägger i vattendraget och när man sedan är klar, drar man upp bunten (kommer inte på namnet på dessa bunten). Du skulle inte på liknande sätt kunna lägga en bunte framför en problematisk sten? kanske kan ha med dig ett par buntar och lägga ut vid behov?
Uvskogen skrev:Ja, de breda däcken är ju främst till för öka bärighet och grepp på mjuk mark. Det är då i varje fall mitt syfte med dem. De ökar komforten och stabiliteten i skogen också, tycker jag. Men just sten, där är det svårt när det är uppför. Blir gärna snabbt en grop framför stenen och sen är det kört.
anersimyra skrev:Hema skrev:Nu kommer jag inte på namnet saken, men för att köra över små bäckar och mindre diken, kan man ta o göra små buntar av granris som man lägger i vattendraget och när man sedan är klar, drar man upp bunten (kommer inte på namnet på dessa bunten). Du skulle inte på liknande sätt kunna lägga en bunte framför en problematisk sten? kanske kan ha med dig ett par buntar och lägga ut vid behov?
RISVASE
Mikael skrev:anersimyra skrev:Hema skrev:Nu kommer jag inte på namnet saken, men för att köra över små bäckar och mindre diken, kan man ta o göra små buntar av granris som man lägger i vattendraget och när man sedan är klar, drar man upp bunten (kommer inte på namnet på dessa bunten). Du skulle inte på liknande sätt kunna lägga en bunte framför en problematisk sten? kanske kan ha med dig ett par buntar och lägga ut vid behov?
RISVASE
Brukar man väl lägga i sjön så att fisken ska trivas.
Uvskogen skrev:Liten utvidgning från ämnet. Någon som provat med enbart kedjor på ena axeln på en fyrhjuling kontra på båda. Stor skillnad eller? Vilken axel tror du är bäst om det i första hand handlar om uppför utan last och nedför med last (med broms på vagnen).