Socialt (mer om oss)

Dagens prestation

14575 inlägg 3807118 visningar 224 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

ulfgustav  
#231782 Har varit till mina fäbodar och kört med grästrimmer i 4 timmar, brukar normalt göra det på försommaren före midsommar men det har blivit försening i år. Har dessutom planerat för att ta ut en del ved där från ängskanterna. Får se hur mycket jag hinner men bör hinna med ca 25 kbm, skotningen med min vimek tar tid eftersom det är ca 500 meter oländig stig fram till drivningsväg.
I morgon sätter jag igång med huggning och skotning.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Brickan  
#231796 Dagens prestation var att skrämma livet ur en skotarförare som var ute och rekade inför morgondagens arbete.

En sommarstugegranne råkade ut för inbrottsförsök i slutet på förra veckan. Jag blev av med en motorsåg som låg i en plywoodlåda fastklämd under traktorskopan på torsdagkväll vid mitt vägbygge långt inne i skogen. Tjuvar! Inte bra! Det är så man nästan kan bli lite arg... 😡 Idag när jag for hem mötte jag på skogsbilvägen en vit van med någon jag inte kände igen... hmm. Vad göra? Jag vände och for tillbaka till vägskälet till min nya väg och svängde in. Där var han - igen. På väg ut. Han hade varit in på min fastighet (igen?) Gasen i botten och ställde mig i vägen för honom så han inte kom ut. Ut och frågade om han sett någon Stihl MS241? Det hade han inte. Han fick berätta vem han var och vad han hade där inne att göra. Det visade sig att jag var fel ute. Han rekade inför morgondagens jobb. Hade ett namn och ett bilnummer och visste vem han jobbade åt och hade dessutom en liten dotter med som såg rätt förskräckt ut (sorry). Ja, ja, det kunde ha varit tjuven...

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#231797
machonisti skrev:
D Brown skrev:Bytte brombelägg samt olja+filter. Tyckte jag hade grymt mek-flow så jag gav mig på att byta coupéfläkt också, men där tog det stopp, den andra fläkten jag köpt passade inte :(

Helt normalt, behövs vanligen inte mycket att bryta flytet! :grin:


Jag motade Murphy med silvertejp. Gamla fläktmotorn var 76 mm, felaktiga ersättaren 73. Ett par varv så blev det bra passform, fläkthjulen var lika 8)
Kallt i bilen igen :grin:

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

totte  
#231799 Halvproffs har rätt!

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

halvproffs  
#231809 Bra att det är fler som förstått det :grin:

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JensSkoog  
#231845 Fløg från Gdansk til Norge, och måtte ur sengen halv tre i morse for å nå planet! Alldeles klart veder så jag fick et oerhørd bra syn av Sverige, dom stora sjøerna och alla dom tusintals små. Hemskt vackert. Senn tok jag til en kompis och hemtade en gammal slepkærra som har stått i skogen der i många år - mycket rost, men den blir nog bra nær jag jobbat ferdig!
Senast redigerad av JensSkoog fre 26 jul 2013, 13:51, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

molnia  
#231900 igår rensade jag grönsakslandet, idag körde ner ormbunkar och nässlor i fårhagen med röjsåg, körde undan 4-5 skottkärror med ogräs från landet. så nu är det förberett för mc-semester! .. packväskor monterade, gps monterad(med svart silvertejp, så det matchar hojen :mrgreen: ) tjoho... strax så drar jag ... :mrgreen: ....får se när man dyker in på sidan igen.. :lol:

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#231969


Yngste sonen körde traktorn och jag stod i skopan och stamkvistade efter byvägen.
De grenar som stört och irriterat i flera år blev nu äntligen åtgärdade och faktiskt
blev en del grenar ved iom att de ramlade nästan in i vedboden av sig själva så det
kändes konstigt att släpa ut dem till skogen igen.
Förhoppningsvis får träden stå ifred tills jag skaffat bandsåg, då åker de ner och
virke och ved ska framställas.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

totte  
#231982 Perspektiv på tillvaron, kan man väl säga.

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

clasandre  
#232027 vart 4 timmars röjning idag, orkade inge mer i 25 graders värme :)

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

totte  
#232031 Inte illa att orka alls i den värmen.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

T Landström  
#232033 Hmm...arbete från skopa med motorsåg? ;)

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#232035 Arbete och arbete, det var väl mest lite helgpyssel.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JensSkoog  
#232040 Myggen har semester, men da jag tok en liten tur til vedbacken var det så mycket brems at dom skermade før solen! Det blev med en timme, och nu sitter jag och krafsar på bitten. Stedade i verkstan i stellet, och det ble bra!

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Blivande snickare  
#232060
JensSkoog skrev:nu sitter jag och krafsar på bitten.

Hydrocortison är mycket bra mot bätt av allehanda flygfän! :-bd

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).