Socialt (mer om oss)

Dagens prestation

14575 inlägg 3807111 visningar 224 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#230965
Hema skrev:haha :)


Vida cirklar, vet du.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

ulfgustav  
#230973 Syrfällt ca 20 kbm björk, får nu ligga tillsig till mitten på augusti då det är dags att kvista upp och köra fram den.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JensSkoog  
#230974
ulfgustav skrev:Syrfällt ca 20 kbm björk, får nu ligga tillsig till mitten på augusti då det är dags att kvista upp och köra fram den.

Ska du elda med den til vinters?

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

axwell  
#230977
ulfgustav skrev:Syrfällt ca 20 kbm björk, får nu ligga tillsig till mitten på augusti då det är dags att kvista upp och köra fram den.


Får du betalt efter vikt ?

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

ulfgustav  
#231003 Hej
Nej jag skall inte elda med den kommande vinter, dessutom är detta bara en del av den ved jag syrfäller och kommer att ta fram.Veden för kommande vinter finns sedan rätt länge under tak.
Denna veden är tänkt att skota fram samt köra hem till vedbacken under hösten.
Jag tycker syrfällning är suveränt då behöver man inte frakta "50% vatten" då man tror det är ved man kör hem

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

jmatsson  
#231098 Senaste veckans prestation.




Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

molnia  
#231113 såhär långt;sovmorgon, njutit av semesterns första morgon, gjort äggröra till frukost... :grin:

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

totte  
#231117 Bra start på semestern!

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#231131 Prövat att sota kaminen med nyinköpt asksugare. Det gick bra att suga ut resterna från skorstenssotningen men att sota rökröret gick inte bra. Funderar på att köpa en stålviska som passar i röret (150) men det bästa är nog att ta isär allt ihop och göra jobbet utomhus.

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

clasandre  
#231137 plockat 2.5 kg hjortron !! :) är uppe i 10 kg i år!! :)

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

totte  
#231140 Oj, nu ligger jag efter med mina knappt tre, får sätta fart, men idag regnar det.

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

clasandre  
#231142 det går fort med årets mängd av bär på myrarna! :) han iväg mellan två skurar idag!! :) bor inte allt för långt från dig :) 5-6 mil :)

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

totte  
#231144 Ja, jag ser det, har väl bara tre mil ner till Nordmaling om du nu bor i samhället. Bor i Pengsjöbygden själv. Riktigt bra med hjortron här i trakten. Var faktiskt ännu bättre i fjol, just på dom små skogsmyrarna jag frekventerar.

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

clasandre  
#231145 bor 1,5 mil från samhället ute på den härlig landsbygden :) ända problemet vi har är att hitta myrar som är oplockade annars är det väldigt bra med bär! räknade till att jag plockade 30 bär utan att röra mig :)

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

totte  
#231146 Jag har det bra där, har en sån där liten undanskymd myr nere i skogen, 10 min gångväg dit. Ingen jäkel hittar den, har inte sett att det vart plockat nån gång under alla år. Grannarna är förmånligt ointresserade av bärplockning :lol:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).