rokon skrev:Jag gillar inte hur kopplingen och Bromsens huvudcylindrar är placerad på min Zetor 4340. Har bytt mina (man har ett trångt utrymme mellan motor o instrumentbräda under vindrutan, tar bort en plåt där, ligger på topplocken med liggunderlag emellan och fipplar) och uppskattar hellre åtkomlighet.
Att Major dessutom har mekanisk överföring på kopplingen innebär en förenkling för det långsiktiga ägandet dessutom. Om man tänker på att bromsslavcylindrarna på en bil med skivbromsar är utsatta för all vädrets makter, så funkar det nog även med huvudcylindrar under foten inne i hytten, annars lätt att komma åt o peta undan lite skräp. Jag ser lösningen som positiv.
Åtkomligheten är säkert kanon med lösningen
Är inte mekanisk koppling = trögt? Tycker redan att kopplingen är tung att trycka ner. Fördelen är väl att den inte ger upp helt plötsligt när man kör...