fre 15 sep 2006, 10:50#2304
Eftersom du redan har en husqvarna,kanske det är enklare att välja 357an,eftersom du kan dela svärd o kedjor med 346an!stihl har egen svärdinfästning och oftast annat antal drivlänkar på kedjan vid samma svärdslängd! tex 18tum,325delning så har husqv 72dl och stihl 74dl men skulle jag personligen välja ett större komlement till 346an så hade jag nog gått upp på 372an eller 575 eller vad dom nya heter,så det märks nån skillnad menar jag!
. själv skulle jag inte köpa huskvarna overhuvudtaget
eftersom jag är supernöjd med mina stihl sågar(6st) 361an är helt otrolig(har 2st) bara går å går
utan konkurens den bästa och driftsäkraste såg jag haft!(utom möjligtvis min ms200,där är det jämt skägg) så 361an kan jag varmt rekomendera! den levereras med 3/8 rsc kedja,som är en gudomlig "kapkedja" till tex fällning,vedkapning,kapning/vindfällen! lite hårdfilad bara,men å andra sidan är alla stihlkedjor lite hårdfilade tycker jag! men håller skärpan längre än andra fabrikat!vid kvistning funkar rm kedjan bättre av nån anledning! svärden är det ännu större skillnad på tycker jag! min erfarenhet säger att stihlsvärden håller minst 2-3 gånger längre än tex "husqvarna" svärd(oregon tror jag), jag använde endast tre svärd på drygt ett års kapning av gudruns vindfällen! det får väl anses godkänt! jag har alla svärd kvar då det endast är drivlänkspåret som är "uppglappat" tror att det kanske går att pressa ihop dom,så att dom går ett tag till! topptrissorna är det inget fel på! 361an är dessutom den enda stihlsåg i dagsläget som kan mäta sig med husqvarnas avvibrering(om inte bättre) samma avvibrering sitter även på ms441,men tror inte den säljs i sverige än! nya avvibreringen kommer på alla stihl framöver,BRAVO STIHL! REDAN!!!?? 😡
hur som helst,lycka till med sågköpet! kör så de ryker! 😈