Finns inte det du söker? Bygg det själv! Om du bor där jag bor så vore du hemma då du kommer dit
. Rädda skogen ät en bäver!
. Rädda skogen ät en bäver!
T24X4 skrev:Någon som såg dom på Elmia och fick mer info om hur dom har tänkt det?
Kse skrev:Torparn79 skrev:rikard_e skrev:Vad har du för bil torparn?
Hade dom tänkt att sorterning ska ske på sågverken?
Volvo FH 12 460, Pallift T20-växlare och en NTM-vagn.
Lägg gärna upp en bild på ekipaget
Robert T skrev:Kan någon förklara för mig varför man måste ha en krokbil? Vad är vitsen med krokbilen och när behövs den?
Som jag ser det så behöver lasten aldrig ställas ner på marken, lasten behöver heller inte tippas. Vad är då nyttan med krokbil?
Det finns lösflaksystem som inte väger multum som en krokväxlare gör. Man kan med hjälp av fordonets luftfjädring och stödben på lastbäraren skifta lastbärare utan att bilen behöver väga något extra (förutom stödbenen).
Så här kan det se ut, tänk er ett timmerrede istället för skåp: http://www.vakoy.fi/vak/files/Image/Tuo ... eader_.jpg
stektlök skrev:Robert T skrev:Kan någon förklara för mig varför man måste ha en krokbil? Vad är vitsen med krokbilen och när behövs den?
Som jag ser det så behöver lasten aldrig ställas ner på marken, lasten behöver heller inte tippas. Vad är då nyttan med krokbil?
Det finns lösflaksystem som inte väger multum som en krokväxlare gör. Man kan med hjälp av fordonets luftfjädring och stödben på lastbäraren skifta lastbärare utan att bilen behöver väga något extra (förutom stödbenen).
Så här kan det se ut, tänk er ett timmerrede istället för skåp: http://www.vakoy.fi/vak/files/Image/Tuo ... eader_.jpg
Hur går det om det är fullt av timmer på en benställning som finns på detta skåp? Jag har jobbat med sådana här skåp men de stod på asfalterad p plats med förhållandevis lätta saker inuti.
Torparn79 skrev:Haha, lösflak i skogen!!
Jodu, och hur ska rangerplanerna se ut då?
Jag kör som tidigare nämnts skogsflis med lastväxlare och det brukar vara nog så besvärligt att hitta plats till 3 containrar och då står dom allt annat än plant.