Redalsrusken skrev:Sune_ skrev:Nu var det igentligen inte att den stannar någon gång som var problemet i sig, utan att det är motorn som är den svagaste punkten så att säga. Eftersom den stannar börjar man ju fundera på om det kan gå att häkta dit nån lite större.
Min är även den på 6.5 hk, samma briggs motor som verkar sitta på i stort sett alla vagnar utom avestas MS38 och Kranmans E-serie.
Anlednigen till att ja frågar är att tex avestas MS38 är på tolv hk och den ska ju va björnstark enligt vad folk påstår, så en motor på, säg 8-9 hk torde ju i teorin göra underverk för driften på nån av dom vanliga vagnarna.
Såvida inte nåt annat säger stopp/går sönder före.
Hei Sune, stopper motoren på slett mark eller er det i branter? Jeg hadde samme problem opp-/nedfor bakker. Sitter et motorvern på motoren. Jeg fjernet dette etter å ha snakket med Åke hos Kranman. Nå stopper det aldri
Hejsan!
Hade samma problem som du, men efter ett samtal med Niklas på Kranman så fixade det sig. Man kopplar bort en oljetrycksvakt som ställer till det. Men det gäller ju att kolla oljan då också nu o då...