Man måste ju fundera om detta faktiskt är lösningen på detta problem och om Stihl-folket inte kan det här redan ?
Om du leser hele tråden står denne prosedyre på side 1 post 8 men på engelsk! Stihl kan nok dette!
Man måste ju fundera om detta faktiskt är lösningen på detta problem och om Stihl-folket inte kan det här redan ?
Skogsola skrev:Min handlare säger att man ska kalibrera den genom att köra den varm och sen låta den stå och gå i en dryg minut med choken i.
Micael skrev:Kul att se att fler verkar ha fått ordning på sina sågar
Efter alla diskussioner och tips i denna tråd har jag nog testat allt jag kan komma på för att få sågen att gå bra, dock utan förbättringar.
Ska åka till en Husqvarna reparatör imorgon för att prata med dem och eventuellt testa en Hq med Auto-Tune och se hur dem beter sig.
Jag vet att de hade liknande problem med sina första modeller att dem inte svarade på gasen ordentligt och gick lite halvdåligt.
De jag tycker är tråkigt är att många har sagt att det är normalt beteende hos dessa sågar med M-tronic och att man får leva med detta.
Jag tycker dessa damer och herrar borde tänka om, och istället säga ifrån att det är inte okej att sågen inte går 100% bra. Tillsammans är vi starka och ju fler som säger ifrån, större chans är det att Stihl gör något åt saken.
Jämför man med bilbranschen, vi köper en hel ny miljöbil som har mycket låga utsläpp och är bränslesnål, men ni kan inte räkna med bilen svara på gasen de första sekunderna för att ibland helt stoppa. Men det är ingen fara, det är normalt beteende.
Hade ni köpt denna bil och känt er nöjda? Troligtvis inte.
Skillnaden mellan dessa två branscher är att i bilbranschen skulle det bli ett jäkla rabalder, det skulle tas upp i media och bilarna skulle återkallas osv.
Den som vill får kalla mig petig eller "göbbgrinig" men köper jag en pryl så ska den fungera, inte bara till 90%.
/Over And Out
Micael skrev:Så med detta vill jag UPPMANA alla som äger en M-Tronic såg att är ni inte helt nöjda med sågen eller det minsta fundersamma på om den verkligen går normalt, in med den till åf om ni har garanti och låt dem byta bränsle och kaliberar om dem.
(Om ni nu kör på egenblandat vill säga)