Skotare

Matte har fått ihop det med en Blondin..

22 inlägg 16895 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Matte har fått ihop det med en Blondin..

Blivande snickare  
#215130 Hur gick det i skogen med blondinen? :grin:

Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Matte har fått ihop det med en Blondin..

matte57128  
#215162 God afton, skogsvänner!
Jag känner mig smått lyrisk - idag har jag "gjort det i skogen med en Blondin"!
:grin:
Tanken var att jag skulle köra ut lite ris från en gallring jag pillat med, men det slutade med att jag hade kört ut allt ris och även allt virke från en annan gallring...

Tyvärr hade jag huggit lite väl smalt i en del passager och då Blondinen är lite 'bred om höfterna' (när ska man sluta försöka göra sig rolig över maskinens namn...?) var jag tvungen att ta fram min gamle Ford med huggarvagn och köra ett par lass också.

Behöver jag nämna att det kändes lite muggigt kliva ur Blondinen och åka bonntraktor? :lol:

Jag har haft sanslöst trevligt idag och har nästan glömt bort att ta bilder på jobbet <sorry>. Det är helt otroligt vilken skillnad det gör i kapacitet när man har riktiga grejor och hur mycket lättare jobbet känns. Den gamle Forden har ju trots allt stämts av väl för skogsarbete, med svängbar stol och riktig värme etc. men det går ju bara inte att på samma dag jämföra med en 'riktig' maskin! Min gissning är att Forden hamnar på Blocket inom kort... :lol:

Nåväl, jag måste ut och hugga mer eftersom allt jag gjort hittils i år redan är hemkört... snacka om lyxproblem...

DSC_0793.JPG


DSC_0796.JPG

   TS
Användarvisningsbild

Re: Matte har fått ihop det med en Blondin..

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#215214 4600 ser mkt fin ut, men kanske inte riktigt rättvist att jmfr mot en Blondin.
En viss viktskillnad anar jag?

Användarvisningsbild

Re: Matte har fått ihop det med en Blondin..

totte  
#215252 Riktigt roligt att läsa, härliga tider med en sån ny leksak! Visst är det skönt med när man lyckas få tag på nåt som fungerar och kan användas direkt, så man kan fixa skavanker och småtjafs efterhand, när det passar. Grattis till en god affär, hoppas fortsättningen blir lika lyckad som starten.

Slurfi: Det går nog inte att vara riktigt rättvis när man just fått tag i en äkta Blondin?

Användarvisningsbild

Re: Matte har fått ihop det med en Blondin..

Skogshuggarninorr35  
#215253 Hmm blondinen är nog lite lättare på foten också :wink:

Användarvisningsbild

Re: Matte har fått ihop det med en Blondin..

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#215254 Ha, klart känslorna blir lite ostyriga men nu snackar vi om en 4600 och då krävs sans.

Avatar Fallback

Re: Matte har fått ihop det med en Blondin..

rikard_e  
#215256 Riktigt trevligt köp!

Har själv en Ford 4000 precis likadan som din fast mindre flöde i pumpen
Trevligt och smidigt ekipage. fast så bekvämt är det ju inte.

Har själv funderingar på att uppgradera mig, men vill hellre ha något mindre, då det är mycket gallringar som är akutella. En Malwa hade passat perfekt förutom priset :grin:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).