Skotare

Stabilitetsstatestik!

41 inlägg 24151 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#17595 Brukar ju stå varje år antal inregistrerade maskiner,å då är det bra mycket mer "gröna". Internationellt har det ju ryktats om att ponsse har gått om valmet i försäljning.

Valtra skrev:är du säker på att de säljs så många gröna maskiner jämfört med röda för på traktor sidan är de tvärtom! det är väl inget mäskvärdigt när en grön sjunker för de fins ju så många bilder på fastkörda gröna, men det är väl mer sällsynt att en valmet sätter sig för de har jag inte sätt många!

annars kan man ju kolla på youtube! hur många gröna haf kört fast där och hur många röda har kört fast?

Rottne skotare
Användarvisningsbild
Timberjack74  
#17597 Har man kört en ösa 250 är väl alla andra maskiner jävligt stadiga. Jasså Engstrand det blev en D. Våga ni inte vänta längre :wink:

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#17598 Näe,känns ju lite vanskligt å vara först ut på en ny modell åxå. Sen verka de vara som de inte va klart när man verkligen kunde få en E för leverans åxå.
Gamla 1710an blir ju kvar åxå.

Timberjack74 skrev:Har man kört en ösa 250 är väl alla andra maskiner jävligt stadiga. Jasså Engstrand det blev en D. Våga ni inte vänta längre :wink:

Avatar Fallback
ÖSA4ever  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#17600 Valmetarna är ju stabilare än jd men när man tippar med en jd behöver man bara resa upp vagnen,när en valmet tippar får man ju resa upp hela maskinen och det fort innan man har fyllt upp cylindrarna med motorolja,inte så kul!!

Avatar Fallback
Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#17603
Engstrand skrev:Brukar ju stå varje år antal inregistrerade maskiner,å då är det bra mycket mer "gröna". Internationellt har det ju ryktats om att ponsse har gått om valmet i försäljning.

Valtra skrev:är du säker på att de säljs så många gröna maskiner jämfört med röda för på traktor sidan är de tvärtom! det är väl inget mäskvärdigt när en grön sjunker för de fins ju så många bilder på fastkörda gröna, men det är väl mer sällsynt att en valmet sätter sig för de har jag inte sätt många!

annars kan man ju kolla på youtube! hur många gröna haf kört fast där och hur många röda har kört fast?


Är det i skogsland då eller? jag har bara sett för traktorer, så jag har ingen aning om försäljningen av skogsmaskiner!

Användarvisningsbild
Maldas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18768 Jag kollade femton sidor till på "frossan".6-1 :wink:

   TS
Användarvisningsbild
Maldas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20823 7-1 :D

   TS
Användarvisningsbild
Maldas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20997 Liten tuva stjälper stort lass.
8-1.

   TS
Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Användarvisningsbild
Maldas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#21488 Han fick nog åka hem o byta kallingar!
9-1

   TS
Användarvisningsbild
Thunborg  
#21491 Ja han som körde trailern fick nog byta kallingar :lol:

Mannen som backade på 1710 d med markberedar´n blev rätt ilsken och skällde en del 😈

Han förväntade sig att trailer killen skulle peka när han var på väg av :!:

Användarvisningsbild
970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#21497
Valtra skrev:han som körde maskinen på första bilden känner jag för det är på min skola och jag har kört den maskinen med :?, midjelåset fungerar inte nu och inte när han välte heller och när inte midje låset funkar så är den inte alls stabil!


haha lilla Frans xD hehe men dom ska fixa midjelåset nu så den funkar ordentligt i sommar :)

Användarvisningsbild
NZ  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#21513 Finns det inga bilder eller någon som vickat med skördare då. Har själv gjort kullerbytta med en 2004. Man har väldigt mycket grejer i hytten iallafall. :shock:

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Användarvisningsbild
970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#21592

Oj oj såg inte riktigt bra ut :S

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).