sön 23 jun 2013, 09:16#229352santatorp skrev:Hur många här tränar ?
Jag borde göra det med min rygg och jobb, men skyller på tiden.. 
Jag har börjat så smått och det som rekommenderas är långa promenader.
Fick bekymmer igen för några månader sedan efter ett arbetspass med en Pionjär borrhammare.
Fick tips från alla möjliga håll och kanter om värme, vila och motion vilket jag anammade i 2 veckor. Sen var det en sten till som skulle sprängas och efter den borrningen var det kört.
Värken svarade inte på behandlingen så en Kiropraktor fick kontaktas och efter 3 behandlingar i kombination med motion så blev det riktigt bra.
Försöker röra på mej så ofta jag kan nu i form av promenader, cykelturer och joggingrundor.
Känns bra nu fast problem uppstår när jag ska stå still länge, ryggen stelnar och jag kommer knappt från stället utan "uppvärmning".
Igår var vi på firande med barnen å pojken (4år) ville komma upp lite för siktens skull så nu värker det igen 😡
Jag var hos en sjukgymnast en gång som frågade om jag tränade något; jag svarade att enda träning jag fick var skogsarbetet.
Enligt sjukgmnasten så är skogsarbete ingen träning då det enbart sliter på ryggen.Men detta skall väl tas med en nypa salt om man bara tänker på hur man rör sig och lyfter i skogen som nämnts tidigare.
En annan fördel med motionen är att det blir mindre att bära omkring på.
Har gått ner två storlekar i byxor ny och bältet fick piercas ånyo.
Den siste på Jorden som svälter ihjäl är skogsägaren
Stolt ägare till en Belarus 920 Syncro, Patu 9T med 203T, Niab 5-15B,Hsqv 550XPG TrioBrake, Hsqv 346XPG New Edition TrioBrake, Hsqv 339XPx2, Stihl FS460C-MK, Hsqv 250RX, Husq 242XP och en Dolmar;)