ons 13 feb 2013, 17:38#211820Hej . Är det någon som vet hur lång kranbommen till en rottne Junior är i original ? Jag har en hemmabyggd vedvagn som någon före mig svetsat fast en rottne på. Verkar som de har kapat bommen, jag ska återställa den och ha den i 3- punkten är tanken. Tacksam för svar.
Skogsvagn (Huggarvagnar)
Längd på kranbommen till rottne junior?
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

tor 14 feb 2013, 01:10#211929Var ute ikväll, och från bulten som sitter i "klämman runt kranpelaren" till kroken har jag lite drygt 2,6 meter, kanske 263 cm +/- några. Skulle nog velat ha en längre kranbom faktiskt.
Självvald väg i egen skog
tor 14 feb 2013, 05:40#211938Var som jag misstänkte , bommen som sitter är bara 180cm.frågan är då om man kan göra den nya bommen 300cm. Jag kör bara med en MF 135:a
TS
tor 14 feb 2013, 09:23#211963Tack för hjälpen alla . Bra med lite idéer .Mangan vad kör du med för traktor, har kollat i din blogg. Det är väl en MF? Storlek?
TS
tor 14 feb 2013, 12:35#211979Lite bilder. Hoppas det är en Rottne Junior jag har nu då!
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Självvald väg i egen skog
fre 15 feb 2013, 20:50#212252jag har en likadan iallafall. Fina bilder. Ska försöka ta några bilder själv i helgen på mitt ekipage.
TS
tis 19 feb 2013, 17:54#212961Rottne junior påsvetsad på vedvagn. Tyvärr var det lite mörkt. Jag har inte lyckats vända bild 1
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Skapa konto
TS

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar